• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-08-31

A 20 legjobb közösségi média kampány – a Forbes magazin szerint (2.)

Nemrég jelent meg a Forbes magazin egy cikke, amely három szakértő véleménye alapján megnevezte az eddig elkészült 20 legsikeresebb közösségi média kampányt. A bírálók: David Berkowitz a 360i ügynökségtől, Brandon Evans a Mr. Youth közösségi marketing ügynökségtől, valamint Michael Lebowitz a Big Spaceship digitális reklámügynökségtől. A kampányok sikerességét (népszerűségét), a kivitelezés minőségét és az egyes kampányokban rejlő kreativitást értékelték.

Terjedelmi okok miatt két részben sorolom fel a három szakértői vélemény alapján megnevezett 20 legsikeresebb közösségi média kampányt. (Az első 10 legjobb kampányról szóló cikkem itt olvasható.) A 11-20. kampány...


11. Whopper Sacrifice

A legsikeresebb közösségi médián megszervezett promóciók bizonyították, hogy a közösségi hálózatok képesek olyan rajongótábort toborozni, amely a promóció előtt még messze nem létezett. Az egyik legjobb példa a Burger King egyik Facebook-on megszervezett promóciója,  amely arra szólította fel a vásárlókat, hogy „áldozzanak fel” 10 ismerőst (töröljék 10 ismerősüket), cserébe kapnak egy ingyen Whopper-t. A promóció olyan hatásos volt, hogy rövid időn belül 82771 ember összesen több mint 230 ezer ismerősét törölte – ám a Facebook letiltotta az alkalmazást. A Burger King applikáció jelzést küldött a törölt ismerősnek, hogy a törlés oka egy ingyen Whopper a Burger King-től. A közösségi médián megszervezett vírusmarketing egyik hatékony példája volt ez a promóció. A Burger King már említett „Engedékeny csirke” kampányához hasonlóan ezt a kampányt is a Crispin, Porter + Bogusky csoport készítette.




12. Target: "Bullseye Gives"

A Target Facebook rajongói 3 millió USD-t „költhettek rá” 10 különböző előre kiválasztott alapítványra azzal, hogy szavazatot adtak le az általuk favorizált alapítványra. 167 ezer Target rajongó több mint 291 szavazatot adott le a cég Facebook oldalán.


13. Vitaminwater

A Vitaminwater a Facebook oldalát tette meg hivatalos márkaoldalának, ami viszonylag ritka megoldás. Egy hatásos közösségi média kampánnyal sikerült jelentősen növelniük a rajongótáborukat, amely jelenleg már több mint 1,7 millió fősre nőtt. Ez a kampány arra szólította fel a rajongókat, hogy egy 5000 dollár értékű fődíj ellenében küldjék be saját íz receptjüket. Ezt a Facebook kampányukat különböző TV és online hirdetésekkel támogatták meg.


14. Smirnoff: "Tea Par-tay"

A Smirnoff vodka európaiak által előadott rap paródiája 2006-ban népszerűsítette a cég „Raw Tea” nevű italát. A kampán videót a YouTube-on a mai napig több mint 5,5 millióan tekintették meg. Az internetes vírus kampányt óriás plakát hirdetések és rádióreklámok is kiegészítették.




15. "The Dark Knight:" Why So Serious?

2008-ban a 42 Entertainment ügynökségnek 75 országban mintegy tízmillió embert sikerült bevonniuk „A sötét lovag” Batman-film kampányába. A játékba bevont emberek  Joker-pólót húzva új polgármestert követeltek Gotham Citynek, a film pedig 2008 egyik legnagyobb kasszasikere lett. A kampány honlapja még mindig elérhető.



16. Quiksilver: "Dynamite Surfing"

A fiatalokat megcélzó, szörf ruházati termékeket gyártó Quicksilver 2007-ben olyan videót készített és helyezett el számos videó megosztón, ami fiatal szörfösöket mutatott be akció közben, akik dinamit felrobbantásával keltett hullámok hátán próbálnak szörfözni egy város folyójában. A videót összesen körülbelül 35 millióan tekintették meg. A Quicksilver által népszerűsített városi legendát még a Discovery Channel Állítólag című műsorában is tesztelték.




17. Cadbury: Gorilla

A mindössze 90 másodperces videó reklám egy Phil Collins nótára nagy átéléssel doboló gorillát (igazából persze embert) ábrázol. A videó utolsó 5 másodperce utal a termékre. 2007-2008 között a Cadbury értékesítési mutatói 7%-kal emelkedtek, többek között ennek a sikeres kampánynak is köszönhetően. Csak az alábbi verziót majd ötmilliószor tekintették meg.




18. BMW: "1 Series Graffiti Contest"

A BMW 1 széria megjelenése okán a cég egy online graffiti versenyt rendezett a Facebook-on: a versenyzőknek a „Mi hajt téged?” kérdésre kellett graffiti formájában választ adni – természetesen a BMW 1-est megfestve. Közel 9 ezer rajz és közel félmillió szavazat érkezett be. A győztesek autómodelleket kaptak.



19. Bing/Farmville

Kihasználva az egyik talán legismertebb internetes játék, a Facebook-on játszható Farmville népszerűségét, a Microsoft keresőszolgáltatása a Bing ingyen Farmville pénzt ajánlott fel azoknak a Farmville játékosoknak, akik elfogadták a meghívást a Bing Facebook rajongói táborába. Kevesebb mint egy nap leforgása alatt 425 ezer új rajongót szereztek (360%-kal növelve a rajongói táborukat), akiknek 70%-a a következő hónapban is visszalátogatott a Bing Facebook oldalára!



20. CareerBuilder: Monk-e-Mail

Az állásközvetítő cég, a CarrerBuilder 2006-ban indította el kampányát Monk-e-Mail címen, amely lehetővé teszi, hogy bárki különféler paraméterek alapján személyre szabható email-t küldjön egy email címzettnek. Több mint 100 millió ilyen jellegű levél feladására került sor eddig – népszerűsítve közben az állásközvetítő céget.



A cikk első része itt olvasható:
A 20 legjobb közösségi média kampány – a Forbes magazin szerint (1.)

 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.