• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-11-05

Az elkövetkező évek legfontosabb marketing vonatkozású technológiai fejlesztési területei


Az IBM nemrég publikált egy tanulmányt „From Stretched To Strengthened: Global CMO Survey” címmel, amelynek elkészítéséhez 64 ország 19 különböző iparágában tevékenykedő 1734 marketing felsővezetőjét kérdezték meg legfontosabb feladataikról, a várható kihívásokról.

A megkérdezett 1734 marketing felsővezető 82%-a az elkövetkező 3-5 évben növelni fogja a közösségi média területén végzett technológiai fejlesztésekre szánt vállalati költségvetést – ez a fejlesztési terület volt a legfontosabbnak tartott a megkérdezettek körében. A marketing felsővezetők 81%-a az ügyfélkapcsolati menedzsment rendszerekre (CRM) és az ügyféladatok elemzését támogató rendszerekre szánt fejlesztési költségkeretet is növelni fogja. A közösségi médián keresztül történő vállalati kommunikáció és az ügyfelekkel történő aktív kapcsolattartás és az ebből (is) eredő jelentős ügyféladat mennyiség gyűjtése, rendszerezése és elemzése lesz tehát a legfontosabb feladat az elkövetkező 3-5 évben.

Ezen túl az elkövetkező néhány év legfontosabb marketing vonatkozású technológia fejlesztési irányai: mobil alkalmazások fejlesztése (80%); tartalom menedzsment (73%); tablet applikációk fejlesztése (72%); az ügyfél egységes kezelési rendszerének kialakítása (70%); az együttműködést elősegítő eszközök (68%); a prediktív elemzés (66%); a reputáció menedzsment (63%); a keresőoptimalizálás (62%); a kampány menedzsment (61%); valamint az email marketing (46%) eszközök fejlesztése.

Mik a fő okai a digitális technológiák felé történő elmozdulásnak? A válaszadók az alábbi indokokat adták:
  • az ügyfél lojalitás növelése (67%)
  • a tablet és egyéb mobil eszközökön új élmények kialakítása (57%)
  • a közösségi média, mint kulcsfontosságú kapcsolati csatorna alkalmazása (56%)
  • integrált szoftverek alkalmazása az ügyfelek kezelésére (56%)
  • a márka figyelése a közösségi médián keresztül (51%)
  • ...

Arra a kérdésre, hogy mely feladatok elvégzésével kapcsolatban érzik magukat a legkevésbé felkészültnek, az alábbi eredmények születtek - itt is előkelő, második helyet foglal el a közösségi média:
  • adattömeg robbanásszerű növekedése (71%)
  • közösségi média (68%)
  • a marketing csatornák és az eszközök közötti választási lehetőség számának növekedése (65%) 
  • változó fogyasztói demográfiai tényezők (63%)
  • pénzügyi megszorítások (59%)
  • csökkenő márka lojalitás (57%)
  • ...

A 72 oldalas tanulmány letöltését tudom ajánlani, még számos érdekes megállapítást tartalmaz!
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.