• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-11-26

Adatok az amerikai kisvállalkozások közösségi média felhasználásáról

Újabb amerikai cég, az email marketing szoftvert fejlesztő Constant Contact készített felmérést az amerikai kisvállalkozások marketing célú közösségi média felhasználásáról, amely során majd kétezer amerikai kisvállalkozást vizsgáltak meg. (Legutóbb az ugyancsak amerikai Office Arrow és a Social Strategy1 hasonló célú piackutatási eredményeiről írtam.)

Forrás: eMarketer
A Constant Contact októberi felmérése szerint a vizsgált amerikai kisvállalkozások szinte mindegyike (97%) használja az emailt, mint marketingcsatornát, a második leginkább alkalmazott marketing módszer a meglévő és potenciális  ügyfelek személyes meggyőzése (81%), a harmadik leggyakrabban használt módszer a telefonon keresztül történő kommunikáció (74%), a negyedik legnépszerűbb marketing kommunikációs csatorna pedig a Facebook (70%). Ezt követi további négy közösségi média hálózat: a Twitter (46%), a LinkedIn (37%), a YouTube (25%), valamint a cégek számára nemrég megnyílt Google+ (11%). A felmérés szerint tehát az amerikai kisvállalkozások majd háromnegyede valamilyen formában használja a közösségi médiát marketing kommunikációs csatornaként. Ez hasonló arány a már elmlített Office Arrow és a Social Strategy1 felmérés eredményéhez, mely szerint a megkérdezettek majd kétharmada (63%) rendelkezik valamilyen közösségi média jelenléttel, és mely szerint a kisvállalatok 88%-a hiszi, hogy a közösségi média hatással van, vagy lesz az üzleti folyamataira.

Forrás: eMarketer
A vizsgált közösségi média hálózatok hatékonyságát az amerikai kisvállalatok igen eltérően értékelik: Csupán négy olyan közösségi médium emelhető ki, amelyeket a kisvállalatok többsége pozitívan értékelt: a Facebook, a Twitter, a videó-megosztó szolgáltatások és a LinkedIn. Ezek közül is kiemelkedik a Facebook értékelése: a válaszadók 36%-a szerint nagyon hatékony, 47% szerint mérsékelten hatékony, 13% szerint nem hatékony eszköz. (Az ábrán csak azoknak a válaszait jelenítették meg, akik alapvetően hatékonynak értékelik a közösségi médiát.)

A Constant Contact felmérése az amerikai kisvállalatok mobil alkalmazását is vizsgálta. A válaszadó 1782 kisvállalat 72%-a semmilyen módon nem használja ki a mobilkommunikáció lehetőségeit. 13% rendelkezik mobil honlappal, 9% használ mobil alkalmazást, 9% használ valamilyen SMS-marketing eszközt, 5% fejlesztetett ki mobil alkalmazást.
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.