• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-11-19

Az amerikai kisvállalatok hisznek a közösségi médiában, de többnyire se pénz, se ember a hatékony működtetésre


Forrás: Office Arrow
Az amerikai kisvállalatok hisznek a közösségi médiában, de a szűkös anyagi és emberi erőforrások gátat szabnak a hatékony használatának – derül ki két, a kisvállalati marketing kommunikációra szakosodott amerikai cég, az Office Arrow és a Social Strategy1 idén ősszel végzett közös (letölthetőkutatásából.

A megkérdezett amerikai kisvállalatok 88%-a hiszi, hogy a közösségi média hatással van, vagy lesz az üzleti folyamataira, tehát döntő többségük komoly lehetőséget lát e marketing csatornában. A megkérdezettek majd kétharmada (63%) rendelkezik valamilyen közösségi média jelenléttel:
  • 61% Facebook
  • 48% LinkedIn
  • 37% Twitter
  • 14% Google+
  • 6% Foursquare

A válaszadó kisvállalatok közösségi média használatának fő indokai:
  • márka ismertségének növelése (49%)
  • lead generálás (33%)
  • ügyfélszolgálati tevékenység (32%)
  • nincs igazi cél (31%)
  • termék/szolgáltatás értékelése (17%)

A megkérdezett kisvállalatok döntő többsége (96%) semmilyen közösségi média menedzsment szoftvert nem használ – ennek oka részben pénzhiány, részben ezen szoftverekkel kapcsolatos információk hiányos ismerete.

Nem jó hír a közösségi média szakemberek számára, hogy még a válságot könnyebben viselő amerikai kisvállalatok nagy része (67%) sem fog többet költeni jövőre a közösségi média kommunikációra, mint idén – gondolom ez az érték itthon még nagyobb. Igaz – forrás- és szakemberhiány ide vagy oda – a válaszadó amerikai kisvállalatok csupán 3%-a fog elfordulni a közösségi médiától.

A felmérést készítő két cég főként a közösségi hálózatokon keresztül történő piacfigyelés, illetve ügyfélszolgálati tevékenységek fontosságára hívja fel a kisvállalatok figyelmét.

(A kép alatti linkre kattintva a kép nagyobb felbontásban is elérhető.)
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.