• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2012-03-21

Magyar internet piaci statisztikák - KSH gyorstájékoztató, 2011 Q4

Tovább folytatódott az internet-előfizetések számának növekedése, 2011 decemberének végén meghaladta a 4 milliót, a mobilinternet-előfizetések száma pedig átlépte a 2 milliót - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2011. IV. negyedéves gyorstájékoztatójából.

Forrás: KSH
Az internetpiac bővülése folytatódott, az internet-előfizetések száma 2011. december végén meghaladta a 4,3 milliót, amely több mint negyedével meghaladja a 2010 azonos időpontjában mért szintet. 2011 IV. negyedévének végén az internetszolgáltatók száma 393 volt, annyi mint egy évvel korábban. A piac tovább koncentrálódik: 9 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90%-át. 

A dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt 60%-kal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, amely 65%-kal növekedett. Az összes internet-előfizetés 50%-a a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt közel 11 százalékponttal lett nagyobb

ForrásKSH 
A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül éves szinten a kábelhálózatos előfizetések 8%-kal gyarapodtak, míg az xDSL-előfizetések csoportja ennél kisebb mértékben növekedett. A szélessávú (kábeltévés és xDSL-) internetre történő előfizetések száma egy év alatt 5%-kal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de ez idő alatt 24%-kal bővült az egyéb, például a LAN- (optikai) internetet is magába foglaló kategória előfizetéseinek mennyisége.

Az előfizetéses internetszolgáltatásból származó nettó árbevétel 2011 IV. negyedévében megközelítette a 36,7 milliárd forintot, ami folyó áron 7%-kal volt több az egy évvel korábbinál. Az összes árbevétel 29%-át  a mobil internetes előfizetések generálták. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának ennél dinamikusabb bővülését, köszönhetően az akcióknak (például ingyenes hónapok, 3 terméket egy csomagban, azaz internetet televízióval illetve telefonnal együtt, olcsóbban kínálva) és a díjak mérséklődésének.



Forrás: KSH
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.