Minden ötödik magyar internetező közösségi oldalakon is gyűjt információt a megvásárolni kívánt termékről, szolgáltatásról - derül ki a GfK Hungária 2012-es "Digital Connected Consumer" című tanulmányából. A rendszeresen internetezők többsége a vásárlást követően megosztja tapasztalatait valamely közösségi oldalon.
A kutatás többek között a legalább heti rendszerességgel internetezők online információgyűjtési, vásárlási és webes fizetési szokásait vizsgálta. A főbb megállapítások:
- a vásárlás előtti információgyűjtés legkeresettebb helyszínei az árukereső, ár-összehasonlító oldalak (itt a rendszeresen internetezők 53%-a gyűjt információt);
- minden 2. internetező keresi fel információért a gyártók, szolgáltatók saját weboldalát;
- a keresett terméket forgalmazó kereskedő honlapját jóval kevesebben tartják adekvát információforrásnak: csak minden 3. internetező látogatja e honlapokat információgyűjtés céljából;
- a fogyasztói véleményeket felvonultató fórumok és blogok szintén nagy népszerűségnek örvendenek (43%);
- minden 5. válaszadó közösségi oldalakon is gyűjt információt a megvásárolni kívánt termékről, szolgáltatásról.
Arra a kérdésre, hogy "előfordult már, hogy Ön megosztotta másokkal közösségi oldalon vásárlói, vagy szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos élményeit. Mely vásárlói élményeit osztja meg másokkal ilyenkor?", a válaszadók a táblázatban szereplő válaszokat adták. Többnyire negatív, vagy csak negatív véleményt igen kevesen adnak, inkább a pozitív véleményeiket, élményeiket osztják meg az emberek a közösségi oldalakon. A heti rendszerességgel internetezők tizede rendszeresen megosztja saját vásárlási tapasztalatait valamelyik közösségi oldalon, 15% pedig különböző szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos élményeiről (pl. bank, mobilinternet, nyaralás, utazás, stb.) is beszámol hasonló módon. A célcsoport fele mind pozitív, mind negatív tapasztalatairól mesél, azonban kétötödük csak pozitív tapasztalatait osztja meg ismerőseivel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése