Az IAB Hungary (bővebben lásd lent) nemrég publikálta a tavalyi magyarországi reklámköltési adatokat. 2011-ben a teljes nettó online reklámköltés a teljes reklámköltés 18,8%-át tette ki és értéke elérte a 30,4 milliárd forintot. 2010-hez képest 3,2 milliárd forinttal, 12%-kal nőtt a teljes nettó online reklámköltés mértéke.
A 2011-es magyar online reklámtorta szeletei:
- 49,3% = display hirdetés - pl. display, közösségi média, direkt és indirekt költések (15 milliárd forint; 1%-os növekedés 2010-hez képest)
- 32,2% = kereső hirdetés, PPC rendszerek (9,8 milliárd forint; 31%-os (!) növekedés 2010-hez képest)
- 15,4% = listing típusú hirdetések - pl. autó-, állás-, ingatlanhirdetés, árösszehasonlítás
- (4,67 milliárd forint; 17%-os növekedés 2010-hez képest)
- 3,1% = email hirdetés, eDM (0,95 milliárd forint; 5%-os növekedés 2010-hez képest)
Forrás: Ihász Ingrid (SlideShare)
Az IAB Hungary-ről rövidenAz IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött tagozat, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője. Az 1998-ban alakult szervezet jelenleg 23 nemzeti IAB-t fog össze. Az IAB Europe 23 európai tagszervezetnek, illetve a közel 5000 képviselt cégnek a kereskedelmi szövetsége a digitális és interaktív marketing terén. A szervezet célja, hogy segítse az európai interaktív hirdetési piacot, támogassa az ipar érdekeit, szabályozza a piaci gyakorlatot, és képezze a digitális piac szereplőit. IAB Europe az egyetlen szervezet, amely teljes körűen képviseli az európai digitális iparágat.
A 2010-es év IAB-jelentésről szóló blogbejegyzésem: "Az elmúlt 10 évben az online reklámköltés nettó értéke több mint harmincszorosára nőtt Magyarországon"
Az IAB Hungary-ről rövidenAz IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött tagozat, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője. Az 1998-ban alakult szervezet jelenleg 23 nemzeti IAB-t fog össze. Az IAB Europe 23 európai tagszervezetnek, illetve a közel 5000 képviselt cégnek a kereskedelmi szövetsége a digitális és interaktív marketing terén. A szervezet célja, hogy segítse az európai interaktív hirdetési piacot, támogassa az ipar érdekeit, szabályozza a piaci gyakorlatot, és képezze a digitális piac szereplőit. IAB Europe az egyetlen szervezet, amely teljes körűen képviseli az európai digitális iparágat.
A 2010-es év IAB-jelentésről szóló blogbejegyzésem: "Az elmúlt 10 évben az online reklámköltés nettó értéke több mint harmincszorosára nőtt Magyarországon"
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése