• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2012-04-01

Magyar Facebook helyzetkép - 2012 Q1


A magyar Facebook felhasználók száma 2012 első negyedévének végén megközelítette a 4 millió főt (3.970.360). Magyarország a 39. legtöbb Facebook felhasználóval rendelkező ország – a Facebook statisztikákat publikáló cseh Socialbakers.com szerint.

A Facebook 3,97 milliós magyar tábora még mindig elmard az iwiw médiaajánlatában szereplő 4,7 milliós regisztrált felhasználói számhoz képest, azonban a Facebook magyar regisztrált felhasználóinak a száma 2009. november eleje óta 2012. március végéig – alig több mint két év alatt – körülbelül 430 ezer főről 3,97 millió főre nőtt! Az utóbbi fél évben valamivel több mint 483 ezer fővel nőtt a magyar Facebook felhasználók száma.

Forrás: Socialbakers.com

A Facebook-iWiW-Index-YouTube magyarországi látogatottsági erőviszonyait a Google Trends alábbi, a négy szolgáltatás napi egyedi látogatószámát ábrázoló grafikonja szemlélteti. Jól látható, hogy a Facebook napi magyar látogatói száma tavaly októberben haladta meg az iwiw napi magyar látogatói számát.

Forrás: Google Trends

Szembetűnő különbség a Google DoubleClick Ad Planner oldalán, hogy míg a Facebook-on egy átlagos látogatás során a magyar látogatók 21:40 percet, addig az iwiw-en kevesebb mint fele annyit, 9:40 percet töltenek el. DoubleClick Ad Planner grafikonok alapján a napi egyedi látogatók száma alapján is szembetűnő a két közösségi oldal látogatottsági szintje közötti különbség. (Figyelem: a két grafikon léptéke nem azonos mértékű!)

ForrásDoubleClick Ad Planner

A Socialbakers.com további magyar vonatkozású adatai:
  • nemzetközi összehasonlításban, a regisztrált felhasználók száma alapján a 39. legnépesebb "Facebook-nemzet" vagyunk – Portugália után után, Hong Kongot megelőzve;
  • a magyar lakosság 39,73 %-a, az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 64,28 %-a regisztrált Facebook felhasználó;
  • az átlagos CPC érték 0,21 USD, az átlagos CPM érték 0,09 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
  • a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi - ez az arány az elmúlt hónapokhoz képest nem változott;
  • a magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása: 23%-a 13-17 év közötti, 15%-a a 18-24 év közötti, 34 %-a a 25-34 év közötti, 12%-a a 35-44 év közötti, 16%-a pedig a 45 éven felüli korosztályba tartozik;
  • az utóbbi 3 hónapban legnagyobb számban a 25-34, valamint az 55-64 éves felhasználók száma nőtt.

A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező 5 magyar Facebook oldal 2012 Q1 végén:
Magasan vezeti a magyar Facebook oldalak rajongói/követői számok szerinti rangsorát az Extreme Silver ékszer nagykereskedés oldala, több mint 947 ezer követővel. Több mint 746 ezer követőt mondhat magáénak a Kvíz játékok oldal, körülbelül 602 ezer követővel rendelkezik a Túró Rudi oldala, negyedik a listán az 523 ezer követővel rendelkező McDonald's "Mekizni jó!" oldala. Az ötödik a Showder Klub  oldala 416 ezer követővel.

A Facebook geolokációs szolgáltatása a Facebook Places legtöbb bejelentkezést generáló magyar vonatkozású „helyei”, ahol a legtöbben jelentkeztek be:
  1. Budapest International Airport: 11848 bejelentkezés
  2. Aréna Pláza: 8725 bejelentkezés
  3. Budapest: 8448 bejelentkezés
  4. Budapest Airport: 6428 bejelentkezés
  5. Ötkert: 3200 bejelentkezés

Az előző hasonló tárgyú bejegyzés: "Magyar Facebook helyzetkép 2011 végén"

3 megjegyzés:

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.