• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2013-05-05

UNICEF - "A Like nem ment életeket, a pénz igen"

A UNICEF svédországi részlege 2013. április végén kampányt indított, amelynek üzenete, hogy a Facebook Like önmagában nem ment meg életeket, a pénzbeli adomány a lényeg, ezen keresztül képes kifejteni a világ vezető, gyermekekkel foglalkozó humanitárius szervezete a munkáját.

A "Likes don't save lives. Money does." szlogenű kampányt a svéd Forsman & Bodenfors ügynökség készítette, fő eleme három YouTube videó.

Petra Hallebrant, a svéd UNICEF kommunikációs igazgatója a The Atlantic lapnak adott riportjában jelezte, hogy "szeretjük a Like-okat, és a közösségi média hatékony lehet a részvételhez vezető első lépéshez, de itt nem szabad megállni. A Like-ok nem mentik meg a gyerekek életét. Pénzre van szükségünk, hogy például vakcinát tudjuk venni."






A felvetés egyrészt szerintem jogos: végső soron csak pénzadományokból lehet pl. vakcinákat venni. Azonban a közösségi média célja alapvetően a közösségi kommunikáció biztosítása. Nem a kommunikációs csatorna okolható, ha a Like-ok után megáll a folyamat és nem követi pénzbeli adományozás.

Azonban szerintem sokat segíthetne a UNICEF-hez hasonló jótékony célú szervezeteknek, ha például a Facebook ezen szervezetek számára biztosítana pl. egy "Adomány" gombot is a Like gomb mellett, amellyel a közösség tagjaként néhány kattintással pénzbeli adományt küldhetnénk egy adott szervezet részére. Így a Facebook meglévő kommunikációs funkcióján túl egy igen hasznos adománygyűjtő funkcióval gazdagodhatna! 

 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.