A TV-nézők hetente átlag 10 alkalommal fejtenek ki valamilyen TV-csatornával, TV-programmal kapcsolatos tevékenységet a közösségi médián keresztül - derül ki a VIACOM* legfrissebb "When Networks Network: TV Gets Social" című kutatási jelentéséből. A kutatás során 5000 13-49 év közötti amerikai, angol, német, brazil és orosz Viacom nézőt kérdeztek meg TV-nézési és közösségi média használati szokásairól.
A kutatás fő célja az volt, hogy választ kapjanak arra a kérdésre, hogy miért és hogyan használják a közösségi médiát a TV-nézők, illetve, hogy kiderítsék, hogy ez a közösségi média tevékenység hogyan hat a TV-nézési szokásokra.
A megkérdezett 5000 néző az alábbi fő TV-csatornával, TV-programmal kapcsolatos tevékenységet végezte a közösségi médián:
- 72% valamilyen interakcióba lépett barátokkal és követőkkel,
- 57% követett/like-olt valamilyen TV műsort,
- 61% megosztott valamilyen TV műsorral kapcsolatos információt, vagy ajánlott egy adott műsort,
- 61% megtekintett valamilyen TV-műsorral kapcsolatos videót,
- 66% keresett valamilyen TV-műsorral kapcsolatos információt,
- 49% részt vett valamilyen TV-műsorral kapcsolatos játékban, vagy feliratkozott valamilyen ingyenes szolgáltatásra, akcióra.
24 különböző közösségi média tevékenységet definiáltak és ezeket 3 különböző kategóriába csoportosították:
- fő funkcionális tevékenységek:
- 45% - TV-műsorokról szóló hír keresése, olvasása,
- 44% - műsorsugárzási időre vonatkozó információ keresése,
- 37% - exkluzív TV-műsorral kapcsolatos információ keresése, olvasása,
- 36% - TV-műsorra vonatkozó exkluzív videó keresése, megtekintése.
- fő közösségi tevékenységek:
- 34% - TV-műsorra/csatornára vonatkozó vélemény megosztása,
- 28% - TV-műsor/csatorna közösségi oldalához történő kapcsolódás (pl. Like),
- 28% - TV-csatorna/műsor követőivel kapcsolat létesítése (pl. követés).
- fő játék jellegű tevékenységek:
- 25% - TV-műsorral kapcsolatos játékban való részvétel,
- 24% - ingyenes szolgáltatás, akció igénybevétele, vagy online versenyben való részvétel,
- 24% - kvízjátékban való részvétel.
* A VIACOM a világ egyik legjelentősebb TV- és filmipari márkája. Legnézettebb műsorai: MTV, VH1, Comedy Central, Nickelodeon, VIVA.
Szia Atesz!
VálaszTörlésSzép anyag, láttam én is. Engem mostanság két kérdés foglalkoztat:
- Hányan lehetnek, akik számára a second screen már az első, vagyis hagyományos módon már nem néznek tévét?
- Azok, akik online fogyasztanak televíziós tartalmat, kiegészítik, vagy kannibalizálják a tévés nézettséget?
Mi a meglátásod?
Mat