Az Adobe megbízásából 2012 októbere és 2013 áprilisa között 8750 vásárlót és 1750 marketing szakembert kérdeztek meg az Egyesült Államokban, Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Japánban, valamint Dél-Koreában az online marketing helyzetéről és az online marketinghez való viszonyukról.
Az előző blogbejegyzésemben a felmérés három kérdésével kapcsolatos eredményeket mutattam be:
- Mik a legmegbízhatóbb termékekkel és márkákkal kapcsolatos információforrások? - A családtagok/barátok/munkatársak, az online marketing bizalmi szintje alacsony
- Mik a leghatékonyabb marketing és reklám információforrások? - A tradicionális média csatornák hatékonyabbak a digitális csatornáknál
- A vállalatok mely reklám és marketing csatornán keresztül érhetik el leghatékonyabban a vásárlókat? - Leginkább a gyakran nézett TV-műsorokon és az online/offline kuponokon keresztül
Ebben a bejegyzésben arra kapunk választ, hogy a felmérésben részt vett 8750 vásárló és 1750 marketing szakember szerint ...
- melyek a leginkább és a legkevésbé bosszantó reklámtípusok;
- mi a vásárlók viszonya a közösségi médián Like-olt termékekhez/márkákhoz - miért Like-olnak termékeket/márkákat a vásárlók;
- mik a vásárlók reklám preferenciái.
Melyek a leginkább és a legkevésbé bosszantó reklámtípusok?
A válaszadó 8750 vásárló 1-4-es skálán értékelhette a különböző reklámtípusokat (1 a legkevésbé bosszantó; 4 a legbosszantóbb). A céges telefonhívások a vásárlók 92%-a szerint bosszantó, nemkívánatos, második helyen az online pop-up reklámok (80%), harmadik helyen a szöveges üzenet alapú reklámok (78%) állnak. A közösségi média reklámok és az online reklámok "közepesen" bosszantó reklámtípusoknak tekinthetők, mivel a vásárlók 54-54%-a fejezte ki nemtetszését. A Google keresőben megjelenő reklámok elfogadottsága jobb - a vásárlók 48%-a szerint bosszantó ez a reklámtípus. A legkevésbé bosszantó 4 reklámtípus mind tradicionális (nem online): leginkább elfogadott az újságokban és magazinokban megjelenő reklámok (23%), majd jönnek a TV reklámok (39%), a filmekben és TV-műsorokban elhelyezett termékelhelyezések (42%), és a hagyományos postai úton küldött írott reklámanyagok (45%).
Forrás: Adobe
Mi a vásárlók viszonya a közösségi médián Like-olt termékekhez/márkákhoz - miért Like-olnak termékeket/márkákat a vásárlók?
A rendszeresen vásárolt márkákat/termékeket Like-olják leginkább a több válaszlehetőséget is választható vásárlók (40%). Fontos Like-olási ok a márka stílusa és személyisége (39%) és egy esetleges promóció (35%). Legkevésbé fontos, hogy valamilyen ismerősünk ott dolgozik vagy valamelyik barátunk szintén Like-olta már az adott márkát/terméket (6-6%).
Meg kell jegyezni, hogy a kutatásban résztvevő vásárlók csupán 61%-a közösségi média felhasználó, így a fent említett, és a teljes mintához viszonyított pl. 40%-os érték, az összes közösségi média felhasználóhoz viszonyítva arányaiban jóval magasabb érték, kb. 66%, azaz a közösségi média felhasználók:
Hogyan alakul a vásárlók reklám preferenciája?
A 2012 októbere és 2013 áprilisa között megkérdezett 8750 vásárló arra a kérdésre, hogy a felsorolt állítások közül mely állítással ért egyet, az alábbi százalékos értékben adott igen választ, azaz értett egyet az állítással. Az állítások közül kiemelnék néhányat. A válaszadók...
|
Forrás: Adobe |
A fenti adatokból jól látható, hogy igen jelentős azoknak a vásárlóknak az aránya, akik szerint az online reklámok hatékonysága viszonylag alacsony, sőt bosszantó; a vásárlók majd fele szerint az online banner hirdetések egyáltalán nem működnek, nem hatékonyak.
A hagyományos online reklámok helyett más marketing kommunikációs megoldásokat érdemes tehát alkalmazni. Egy korábbi blogbejegyzésemben írtam arról, hogy a Vanson Bourne és a Pitney Bowes Software által 2012. végén közzétett „Social media: contrasting the marketing and consumer perspectives” című kiadványa megemlít néhány, a közösségi média felhasználók által legfontosabbnak tartott vállalati kommunikációs lehetőséget:
- árengedményeket biztosító kuponok, ingyen-lehetőségek (ajándékok),
- új termékekkel/szolgáltatásokkal kapcsolatos hírek,
- értékesítéssel kapcsolatos hírek,
- új eseményekkel kapcsolatos hírek,
- a termékekkel/szolgáltatásokkal kapcsolatos változások,
- ügyfélszolgálati kommunikáció.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése