• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-02-01

A Facebooknak már több mint 2 millió 661 ezer magyar felhasználója volt 2011. január végén

A magyar Facebook felhasználók száma 2011. január végén meghaladta a 2.661.000 főt – derül ki a Facebook statisztikákat publikáló cseh Candytech által üzemeltetett Socialbakers.com információi szerint.

A Facebook magyar felhasználói számának alakulása az utóbbi fél évben  (Forrás: Socialbakers)
A Facebook több mint 2,66 milliós magyar tábora még mindig jócskán elmard az iwiw publikált felhasználói számához képest, amely – az iwiw szerint – 4,2 millió, azonban a magyar Facebook felhasználók száma 2009. november eleje óta körülbelül 430 ezer főről 2011. január végére 2,66 millió főre nőtt!
Forrás: iwiw adatok /  Facebook adatok
A Facebook-iwiw látogatottsági erőviszonyait a Google hirdetéstervező szolgáltatása, a DoubleClick Ad Planner az alábbiak szerint szemlélteti: a két szolgáltatás napi egyedi látogató számát ábrázoló grafikonokat egymásra csúsztattam (szürke vonal: iwiw; kék vonal: Facebook). Jól látható, hogy a Facebook napi magyar látogatói száma tavaly októberben meghaladta az iwiw napi magyar látogatói számát és a különbség egyelőre dinamikusan nő a Facebook javára. Szembetűnő különbség a DoubleClick Ad Planner oldalán, hogy míg a Facebook-on egy átlagos látogatás során 20 percet, addig az iwiw-en 12 és fél percet töltenek el a látogatók.


A Socialbakers.com további érdekes magyar vonatkozású adatai:
  • nemzetközi összehasonlításban a 41. legnépesebb nemzet vagyunk a Facebook-on;
  • a magyar lakosság 26,63%-a, az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 43,08%-a Facebook felhasználó;
  • az átlagos CPC érték 0,20 USD, az átlagos CPM érték 0,08 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
  • a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi;
  • a magyar felhasználók 15%-a 13-17 év közötti, 35%-a a 18-24 év közötti, 30 %-a a 25-34 év közötti, 12%-a a 35-44 év közötti, 9%-a pedig a 45 éven felüli korosztályba tartozik, de a legnagyobb dinamikával a 18-24, illetve a 25-34 éves korosztályból kikerülő felhasználók száma nőtt.
A Facebook magyar felhasználóinak kor szerinti megoszlása (Forrás: Socialbakers)
  • A magyar internet felhasználók közül az utolsó három hónapban a lenti csoportosítás szerinti három legfiatalabb korcsoport összevonása után a 13-24 éves korosztály csatlakozott a legnagyobb számban a Facebookhoz:
Az új magyar Facebook felhasználók korcsoportonkénti megoszlása
 (Forrás: Socialbakers)

A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező magyar oldalak:
  1. Túró Rudi: 276 690
  2. Mekizni jó!: 166 470
  3. Milka csokoládé: 145 488
  4. Nike Football Hungary: 49 264
  5. T-Mobile Hungary: 48 264

A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező magyar média oldalak:
  1. Showder Klub: 257 522
  2. Rádió 1: 197 860
  3. MTV Hungary: 91 466
  4. BRAVO HUNGARY: 28 748
  5. Cosmopolitan Hungary: 27 762

A Facebook összes felhasználójának száma meghaladta a 618 millió főt. A legtöbb Facebook felhasználó egyesült-államokbeli (148,9 millió fő), a második legnépesebb Facebook csoport az indonéziai felhasználók csoportja (34,5 millió ember), a harmadik legtöbb Facebook felhasználót produkáló ország az Egyesült Királyság (28 millió felhasználó).


 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.