• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-02-17

A KKV-k a Twittert favorizáják az USA-ban

Forrás: Mashable
Egy amerikai cég, a Postling egy olyan online szolgáltatást kínál, amely a KKV-k számára megkönnyíti és optimalizálja a kommunikációt a különböző közösségi oldalakon (pl. Facebook, Twitter, YouTube, Flickr). A New York Times-tól kezdve a vezető technológiai médiumokig, mint pl. a TechCrunch és a Mashable, számos igen pozitív cikkben méltatja a szolgáltatásukat.

Az előbb említett Mashable néhány napja megjelentetett egy érdekes infografikát, amelyben a Postling által megvizsgált közel 20 ezer (!) KKV közösségi média használati szokásait vizsgáló elemzés legfontosabb eredményeit publikálták. (Bár lenne ilyen felmérés itthon is! Ha valaki tud hasonló tartalmú magyar vonatkozású kutatásról, kérem értesítsen.)

A vizsgált KKV-k leginkább a vezető mikroblog szolgáltatást, a Twittert használták (78%), csupán második a hazai KKV-k számára is egyre népszerűbb Facebook (75%)... jelentős különbséggel harmadik a LinkedIn (30%), negyedik a blogszolgáltató WordPress (22%), ötödik a képmegosztó Flickr (13%), hatodik egy szintén mikroblog szolgáltatás, a Tumblr (11%), hetedik a Google blogplatformja, a Blogger (10%). Összességében magasan a mikroblog szolgáltatások vezetnek, de a "normál" blog szolgáltatások összevont használati aránya is jelentős, 32%.

Érdekes, hogy a KKV-k által a Twitterre és a Facebookra feltöltött rövidített linkek (bit.ly linkek) átlagos átkattintási aránya több mint kétszeres hatékonyságú a Facebookon, mint a Twitteren. Egy rövidített linkre átlag 250-szer kattintottak a felhasználók, míg a Twitterre feltöltött hasonló linkek átlagos átkattintási száma csupán 117.

Viszonylag aktívak a KKV-k: 62% naponta átlag több mint egy alkalommal jelentetett meg bejegyzést és csupán 14% "posztolt" hetente kevesebb, mint egy alkalommal. A követők reakcióhajlandósága nagyon erős korrelációt mutat az előbb említett publikációs hajlandósággal: a naponta átlag több mint egy alkalommal publikáló KKV-k átlag 10,27 hozzászólást, kommentet kaptak, a hetente kevesebb, mint egy alkalommal publikálók csupán 0,02 (!) hozzászólást.


 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.