• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-02-12

11,2 ezer Facebook reklám vizsgálati eredménye

Az amerikai Webtrends* 11,2 ezer Facebook hirdetést vizsgált meg és 2011. január végén egy tanulmányt adott közre a felmérés eredményeiről.

A felmérés legfontosabb megállapításai:
  • a felmérés során összesen 1,5 ezer kampány 11,2 ezer különböző hirdetését, ezek 2,2 millió átkattintását, összesen 4,5 milliárd hirdetés megjelenést elemeztek;
  • négy fontos mérőszám vizsgálatára koncentráltak: az átkattintási arányt (CTR), az egy kattintásra jutó költséget (CPC), az ezer megjelenésre jutó költséget (CPM), és az egy követőre jutó költséget (Cost per Fan = CPF) elemezték;
  • 2009-2010 között míg a Facebook hirdetések átlagos átkattintási aránya (CTR) 19%-kal csökkent, addig mind az egy kattintásra jutó költség (CPC), mind az ezer megjelenésre jutó költség (CPM) jelentős mértékben emelkedett (81%-kal és 47%-kal);
  • 2010-ben az átlagos egy követőre jutó költség 1,07 USD volt:
Forrás: Facebook Advertising Performance Benchmarks & Insights (Webtrends)
  • a Facebook legjelentősebb hirdetői megtízszerezték hirdetési költésüket a Facebookon;
  • a Facebook hirdetések átlagos átkattintási arányának (CTR) korosztályonkénti megoszlása igen változó képet mutat, de a nemenkénti megoszlás nagyjából megegyező:
Forrás: Facebook Advertising Performance Benchmarks & Insights (Webtrends)
  • a DDB egyik általam is ismertetett márkakövetőkről szóló elemzése szerint a Facebook felhasználó márkakövetők elsősorban szórakozás céljából (49%) használják a Facebookot, másodsorban kommunikációs eszközként (32%), amellyel az ismerőseikkel tarthatják a kapcsolatot. Nem meglepő tehát, hogy a hirdetők között is általában a szórakoztató információkat közlő médiumok (pl. blogok), a szórakoztató ipar szervezetei, szereplői a legsikeresebbek:

Forrás: Facebook Advertising Performance Benchmarks & Insights (Webtrends)
  • a Nielsen egyik általam is ismertetett kutatása során több mint 800 ezer Facebook felhasználóra és 14 márka hirdetéseire kiterjedő friss kutatása szerint jelentősen nőtt a reklámok visszaidézettségi szintje (recall), ismertsége (awareness), és a hatásukra bekövetkező vásárlási szándék (purchase intent), ha a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetés megjelenítette azokat az ismerősöket, barátokat, akik követői (fan) lettek a márkának, vagy „belájkolták” az adott hirdetést. Ezt a megállapítást megerősíti a Webtrends jelen felmérése is: jelentősen nőtt az előbb említett típusú reklámok átlagos átkattintási aránya (CTR), különösen a felsőfokú végzettségű felhasználók körében (itt 113 %-kal nőtt);
  • Azt is megfigyelték, hogy a hagyományos (a nem "lájkolható") hirdetések "élettartama" (amely idő alatt értékelhető mennyiségű átkattintást generálnak) átlag 3-5 nap, de az ismerőseink "lájkolását" megjelenítő hirdetések átlag kétszer-háromszor hosszabb ideig is átkattintást generálhatnak.

A tanulmány eredetiben:


A Wall Street Journal egy videó interjút készített Michael Lazerow-val, a Facebook kampányokat készítő amerikai Buddy Media vezérigazgatójával a Webtrends fent említett felmérésével kapcsolatban. Arra a kérdésre, hogy a Webtrends felmérésben publikált egy Facebook követő megszerzésének 1,07 USD költségszintje nem túl magas-e, Lazerow azt válaszolta, hogy szerinte még ennél jóval többet is megérhet akár egy követő megszerzése, mert a cégek a követőikkel kétirányú kommunikációt folytathatnak, amely számos előnnyel járhat a számukra:


* Webtrends: a több mint 15 éve működő cég a világ egyik első webelemző cége, ügyfelük pl. a Microsoft, és a Reuters.
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.