• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-03-25

Amerikai nagyvállalati közösségi média stratégák listája 2011

Jeremiah Owyang neves amerikai internet kommunikációs szakember 2008 óta gyűjti és közli blogján a legismertebb, legpublikáltabb amerikai (és néhány angol) vállalati közösségi média stratégák névsorát (természetesen az adott személyhez vezető linkekkel). A szerző a következő iparágak szerint csoportosította a vállalati közösségi média stratégákat:
  • autóipar;
  • egészségipar;
  • elektronikai ipar, mobil eszközök;
  • energia ipar;
  • fogyasztói termékek gyártói;
  • kereskedelem;
  • kormányzati szervezetek;
  • légitársaságok;
  • média és szórakoztatóipar;
  • pénzügyi szolgáltatók;
  • technológia: hardver, hálózati szolgáltatók, alkatrészgyártók, számítógépgyártók, eszközgyártók;
  • technológia: szoftver, internet;
  • telekommunikáció;
  • üzleti szolgáltatók;
  • vegyipar;
  • vendéglátóipar.
Cisco, Coca-Cola, Estee Lauder, Ford, General Motors, Google, HP, IBM, Nokia, Pepsi, Samsung, Starbucks, T-Mobile, Toyota, Unilever - csak egy-két cégnév a listáról. Szerintem a fenti szektorban dolgozó magyar kommunikációs szakembereknek mindenképpen érdemes átfutni a listát, mivel az ott szereplő amerikai és angol szakemberek nagy része szenior beosztású, sokévnyi tapasztalattal rendelkezik, ráadásul egy vállalati internetkommunikációt tekintve fejlettebb piacon - lehet tőlük tanulni, ha más nem, akkor a hibáikból. (Sokaknak közülük szakblogjaik vannak, ahol előszeretettel írnak a szakmai tapasztalataikról.)

 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.