Jeremiah Owyang neves amerikai internet kommunikációs szakember 2008 óta gyűjti és közli blogján a legismertebb, legpublikáltabb amerikai (és néhány angol) vállalati közösségi média stratégák névsorát (természetesen az adott személyhez vezető linkekkel). A szerző a következő iparágak szerint csoportosította a vállalati közösségi média stratégákat:
- autóipar;
- egészségipar;
- elektronikai ipar, mobil eszközök;
- energia ipar;
- fogyasztói termékek gyártói;
- kereskedelem;
- kormányzati szervezetek;
- légitársaságok;
- média és szórakoztatóipar;
- pénzügyi szolgáltatók;
- technológia: hardver, hálózati szolgáltatók, alkatrészgyártók, számítógépgyártók, eszközgyártók;
- technológia: szoftver, internet;
- telekommunikáció;
- üzleti szolgáltatók;
- vegyipar;
- vendéglátóipar.
Cisco, Coca-Cola, Estee Lauder, Ford, General Motors, Google, HP, IBM, Nokia, Pepsi, Samsung, Starbucks, T-Mobile, Toyota, Unilever - csak egy-két cégnév a listáról. Szerintem a fenti szektorban dolgozó magyar kommunikációs szakembereknek mindenképpen érdemes átfutni a listát, mivel az ott szereplő amerikai és angol szakemberek nagy része szenior beosztású, sokévnyi tapasztalattal rendelkezik, ráadásul egy vállalati internetkommunikációt tekintve fejlettebb piacon - lehet tőlük tanulni, ha más nem, akkor a hibáikból. (Sokaknak közülük szakblogjaik vannak, ahol előszeretettel írnak a szakmai tapasztalataikról.)
Forrás: Jeremiah Owyang blogbejegyzése
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése