• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-03-19

Egy kis Twitter statisztika

Az internet SMS-szolgáltatásaként is gyakran titulált Twitter 2006 júliusa óta a világ vezető mikroblog szolgáltatása, amit a Google Trends lenti ábrája is jól szemléltet: a három másik versenytárs, a Tumblr, a Posterous és a Friendfeed közelébe sem érnek a napi látogatottságot tekintve.


A magyar piacon egy kicsit árnyaltabb a helyzet, mert bár sajnos a Google Trends a magyar piacra vonatkozóan nem adja ki a fenti négyes összehasonlítás szereplői közül a Posterous és a Friendfeed adatait,  az azonban jól látható, hogy a Tumblr jóval nagyobb arányú részesedéssel rendelkezik a magyar piacon, mint a világpiacon (és úgy sejtem, hogy a Posterous is jobban megy itthon, mint a globális piacon):



Nézzük először a nemzetközi szintű Twitter statisztikát:

  • 2009 elejéig, az első két és fél évben a Twitter nem volt valami elterjedt szolgáltatás (lásd az első ábrát), 3 év, 2 hónap és 1 nap kellett, hogy elérjék az egymilliárd Twitter üzenet elküldését; ma 1 hét alatt küldenek a Twitter felhasználók egymilliárd üzenetet;
  • egy éve a naponta elküldött üzenetek száma átlag 50 millió volt, 2010 februárban átlag napi 140 millió; 2011. március 11-én már 177 millió üzenetet küldtek a Twitteren keresztül
  • 2009-ben a másodpercenként elküldött Twitter üzenetek rekordja 456 volt (Michael Jackson halálakor); idén, 4 másodperccel éjfél után az újévi üzenetküldés már több mint 15-ször nagyobb értéket eredményezett: 6939 üzenetet küldtek egyetlen másodperc alatt;
  • 2011. március 12-én, egyetlen nap alatt 572 ezer új Twitter fiókot nyitottak a felhasználók;
  • egy év alatt 182%-kal nőtt a mobiltelefon felhasználók száma;
  • 2008-2011 között a januárban regisztrált Twitter munkavállalók száma az 50-szeresére nőtt: 8, 29, 130, 350, 400 fő dolgozott a cégnél az adott év januárjában.

Az utóbbi évek nemzetközi szintű növekedési trendje tehát vitathatatlan. Ezt a Twitter számára pozitív  trendet erősíti az a Burson-Marsteller által publikált friss információ is, miszerint a Fortune Global vállalati toplista első 100 cége közül 79 használ valamilyen közösségi médiumot, közülük 77 Twittert és "csak" 61 Facebookot! Sajnos nincs információm az idevonatkozó hazai számokról, de biztos vagyok benne, hogy itthon jóval több vállalati Facebook oldal van, mint Twitter oldal.

A Google hirdetéstervező szolgáltatása, a Doubleclick Ad Planner további érdekes nemzetközi Twitter vonatkozású adatokat szolgáltat. A 2011. februári adatok alapján:
  • a Twitter egyedi látogatói száma 230 millió fő; ebből 97 millióan keresték fel az adott hónapban a szolgáltatást;
  • a világ internetezőinek 6,3%-a tehát valamilyen intenzitással Twitterezik (Reach);
  • az oldalletöltések száma 5,8 milliárd;
  • az összes látogatás száma 950 millió;
  • egy átlagos látogató 9,8 alkalommal látogatta meg a honlapot;
  • a honlapon eltöltött átlagos látogatási idő 12:10 perc

Ugyanezen Twitter adatok a magyar piacon más tendenciát mutatnak, ahogy az a második ábrán is jól látható:  gyakorlatilag 2010. február óta stagnál a magyar egyedi látogatások száma! És ez a trend a másik mért mikroblog szolgáltatásra, a Tumblr-re is vonatkozik. A 2011. februári magyar vonatkozású adatok alapján:
  • a Twitter magyar egyedi látogatói száma 620 ezer fő; ebből 220 ezren keresték fel az adott hónapban a szolgáltatást;
  • a magyar internetezők 4%-a tehát valamilyen intenzitással Twitterezik (Reach);
  • az oldalletöltések száma 4,6 millió;
  • az összes látogatás száma 1,4 millió;
  • egy átlagos látogató csupán 6,5 alkalommal látogatta meg a honlapot;
  • a honlapon eltöltött átlagos látogatási idő csaknem fele a nemzetközi átlagnak: 6 perc.


Rengeteg további érdekes nemzetközi vonatkozású Twitter statisztikát lehet találni a neten, én egyet ajánlanék: az amerikai Sysomos cikkét, amely 2009-2010 főbb adatait hasonlítja össze, illetve számos 2010 végére vonatkozó statisztikát közöl, így például:

  • megfordult az arány a tekintetben, hogy ki rendelkezik mini bemutatkozó szöveggel a Twitter profilján: míg 2009-ben 69%-nak nem volt ilyen szöveg feltöltve, addig 2010 végén már a felhasználók 69%-a rendelkezett ilyennel;
  • 22%-ról 45%-ra, azaz több mint kétszeresére nőtt azon felhasználók aránya, akik profiljukhoz valamilyen webcímet is feltöltöttek (pl. saját blog vagy cég címet);
  • 2010-ben a felhasználók 80,61%-a kevesebb mint 500 Twitter üzenetet írt;
  • tavaly a felhasználók csupán 22,5%-a generálta az üzenetek döntő többségét, 90%-át;
  • az adott felhasználó által bejelölt barátok/ismerősök száma az alábbiak szerint alakult 2010 végén:
  • az egy előfizetőre jutó követők száma pedig így oszlott meg 2010 végén:
  • a barátok/ismerősök és a követők egy átlagos felhasználóra vetített aránya az alábbiak szerint alakult a tavalyi év végén (pl. egy 100 követővel rendelkező átlagos felhasználónak 150 barátja/ismerőse volt):

Megjegyzés: a Sysomos fent említett felmérése 2009-ben 11,5 millió Twitter-fiók, 2010-ben több mint 20 millió fiók elemzésével készült.
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.