• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-04-18

A közösségi média hatása az amerikai felsőoktatási felvételi módszerekre

Köztudott, hogy az amerikai közösségi média piac a legfejlettebb – legalábbis ami a közösségi média, mint kommunikációs eszköz vállalati/közintézményi felhasználását illeti. Így nem meglepő, hogy a Schools.com által publikált infografika szerint az amerikai felsőoktatási intézmények 82%-a a felvételivel kapcsolatos kommunikációs tevékenysége során alkalmazza a közösségi média valamely eszközét.

A hagyományos fő felvételi kommunikációs „eszköz” továbbra is az ún. „Collage Fair” (magyarul: főiskolai/egyetemi börze) rendezvénysorozat – a felsőoktatási intézmények 94%-a tart ilyen jellegű rendezvényt, többek között hallgatói toborzás céllal.

 hagyományos eszközök mellett a felvételi során a felvételiztető szakemberek 82%-a a Facebookot, 56%-a a Twittert, szintén 56%-a a YouTube-ot (is) használja. Az intézmények 70%-a szerint a felvételi eljárás során fontos szempont a jelentkező Facebook oldala, annak tartalma, minősége. A felvételiztető szakemberek 62%-a szerint inkább hasznára vált az adott jelentkezőknek a közösségi média megjelenés, viszont 38%-szerint inkább csökkentette a felvételi esélyeiket.

A felvételizők jelentős része, 80%-a ismerősként jelölte meg a felvételiztető személyt ("admissions officers") a Facebookon és a MySpace-en, ami jelentős kommunikáció készséget, nyitottságot jelent az iskolák felé.

A felsőoktatási intézmények az alábbi területeken használják a Facebookot:
  • 77% a leendő hallgatóknak szánt üzeneteket közöl;
  • 51% a meglévő hallgatók számára közöl információkat;
  • 46% a volt hallgatóknak szánt tartalmakat publikál;
  • 44% az intézménnyel kapcsolatos sporttevékenységekről tudósít.

Az intézmények 21%-a közösségi média felvételi szabályzatot hoz létre, 13%-a már rendelkezik ilyen szabályzattal – ez is azt bizonyítja, hogy a felsőoktatási intézmények egyre nagyobb részénél már nem egy ad hoc akcióról beszélünk, hanem egy tervezett, tudatos, szabályozott kommunikációs tevékenységről.

Reading students like an open facebook, or how social media is reshaping college admissions

Forrás: Schools.com

 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.