• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-04-07

Már több mint 3 millió magyar Facebook felhasználó



A magyar Facebook felhasználók száma 2011. április elején meghaladta a 3.080.000 főt – állítja a Facebook statisztikákat publikáló cseh Candytech által üzemeltetett Socialbakers.com:


A Facebook több mint 3 milliós magyar tábora még mindig jócskán elmard az iwiw publikált felhasználói számához képest, amely – az iwiw (szerintem igen régi) adatai szerint – 4,2 millió, azonban a magyar Facebook regisztrált felhasználók száma 2009. november eleje óta körülbelül 430 ezer főről 2011. április elejére 3,08 millió főre nőtt!

A Facebook-iwiw látogatottsági erőviszonyait a Google Trends az alábbi, a két szolgáltatás napi egyedi látogató számát ábrázoló grafikonon szemlélteti. Jól látható, hogy a Facebook napi magyar látogatói száma tavaly októberben meghaladta az iwiw napi magyar látogatói számát és a különbség egyelőre dinamikusan nő a Facebook javára. Szembetűnő különbség a Google DoubleClick Ad Planner oldalán, hogy míg a Facebook-on egy átlagos látogatás során a magyar látogatók 20 percet, addig az iwiw-en alig több mint fele annyit, 11 és fél percet töltenek el.



A Socialbakers.com további érdekes magyar vonatkozású adatai:

  • nemzetközi összehasonlításban előrelépvén egy helyet, a 41. legnépesebb nemzet vagyunk a Facebook-on;
  • a magyar lakosság 30,85%-a, az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 49,91%-a regisztrált Facebook felhasználó;
  • az átlagos CPC érték 0,35 USD, az átlagos CPM érték 0,15 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
  • a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi - ez az arány az elmúlt hónapokhoz képest stabilizálódni látszik;
  • a magyar felhasználók 15%-a 13-17 év közötti, 35%-a a 18-24 év közötti, 30 %-a a 25-34 év közötti, 12%-a a 35-44 év közötti, 9%-a pedig a 45 éven felüli korosztályba tartozik, de a legnagyobb dinamikával a 18-24, illetve a 25-34 éves korosztályból kikerülő felhasználók száma nőtt.


A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező 10 magyar Facebook oldal (2011. április elején):
  1. Túró Rudi: 343 802
  2. Showder Klub: 299 822
  3. Rádió 1: 232 331
  4. Milka csokoládé: 218 684
  5. Mekizni jó!: 207 384
  6. Bónusz Brigád: 110 932
  7. MTV Hungary: 102 846
  8. NoSalty a Webszakácskönyv: 68 697
  9. Kupon Világ: 66 181
  10. Nike Football Hungary: 59 235

A Facebook összes felhasználójának száma 2011 április elején meghaladta a 664 millió főt. A legtöbb Facebook felhasználó egyesült-államokbeli (155,2 millió), a második legnépesebb Facebook csoport az indonéziai felhasználók csoportja (34,9 millió ember), a harmadik legtöbb Facebook felhasználót produkáló ország az Egyesült Királyság (30,3 millió felhasználó).


 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.