• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-05-07

Az email halála? Nem, sőt!

"Az elektronikus levelezés korszakának bealkonyult, helyét a folyamatos kommunikáció jegyében átveszi a Twitter, a Facebook és a Google Wave szolgáltatás." Ilyen tartalmú cikket jelentetett meg az egyik leghíresebb és legolvasottabb amerikai üzleti napilap, a Wall Street Journal 2009 végén, de hasonló cikk jelent meg például a New York Times-ban 2010 végén.

Az elmúlt években több hasonló cikk jelent meg neves lapokban arról, hogy az emailt, mint kommunikációs eszközt lenyomták, vagy rövidesen le fogják nyomni a közösségi médiumok és az azonnali üzenetküldő szolgáltatások.


Nézzük meg, hogy mit mutatnak a számok!

A Google Trends adatai alapján a hazai három nagy ingyenes elektronikus levelezőrendszer, és a Yahoo Mail (amit itthon viszonylag kevesen használnak) napi egyedi látogatói száma nemhogy nem csökkent jelentősen, de a piacvezető Freemail szolgáltatás egész jelentős növekedést mutat az utóbbi hónapokban. Legrosszabb esetben is stagnálásról beszélhetünk.













És akkor még nem is beszéltünk az üzleti levelezésről... a saját tapasztalataim alapján nem csökkent jelentősen a munkahelyi elektronikus levelezések száma. Ezt támasztja alá a Microsoft egyik friss kutatása is, amit az amerikai MarketTools Inc. végzett el számukra: 1268 embert kérdeztek meg munkahelyi kommunikációs szokásaikról. És lám... a válaszadók 45%-a szerint nőtt, 51%-a szerint nem változott releváns mértékben, és csupán 4% szerint csökkent a munkahelyi email kommunikáció. A megkérdezettek 53%-a szerint az email kommunikáció továbbra is a leghatékonyabb vállalati kommunikációs forma.

A megkérdezettek szerint az otthoni kommunikációban is jelentős szerepe van az emailnek: a válaszadók 36%-a szerint nőtt, 55%-a szerint nem változott releváns mértékben, és csupán 6% szerint csökkent a munkahelyen kívüli email kommunikáció.

A vállalati kommunikációs csatornák alkalmazási gyakorisága
(zöld: növekvő, kék: stagnáló, piros: csökkenő használati gyakoriság)Forrás: Business Insider

Egyelőre tehát igencsak tartja pozícióját az email a kommunikációs eszközök között! Ahogy az email nem ölte meg a telefont, a videó nem ölte meg a mozit, a TV nem ölte meg a rádiót, és a rádió nem tüntette el a színházat, úgy több, mint valószínű, hogy a közösségi hálózatok és az azonnali üzenetküldő szolgáltatások sem nyírják majd ki az emailt - legalább is nem rövid távon. "Meghalt az email, éljen az email!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.