• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-05-29

A profilfotók népszerűsége nő a Facebookon

Forrás: Pixable
Az internetre feltöltött képek rendszerezését, szerkesztését támogató alkalmazásokat fejlesztő amerikai Pixable 500 ezer Facebook felhasználó profilkép adatait elemezve az alábbi infografikát jelentette meg a minap.

Köztudott, hogy sokáig a Flickr volt a legkedveltebb képmegosztó szolgáltatás, napjainkban azonban a legtöbb képet már a Facebookra tölti fel több mint félmilliárd aktív felhasználó. Megdöbbentem amikor a Pixable Facebook alkalmazását elindítottam és az alkalmazás kiírta, hogy az összesen 288 ismerősöm több mint 47 ezer képet töltött fel a Facebookra! Ez felhasználóként 163 kép... nem gondoltam volna.

De visszatérve az 500 ezer felhasználó profilkép adatainak elemzéséből készült infografikára:
  • a feltöltött képek 10%-a profilkép - ez igen sok fotót jelent, ha figyelembe vesszük, hogy a Facebookra feltöltött képek száma idén nyáron várhatóan eléri a 100 milliárdot;
  • egy felhasználó átlag 26 profilképpel rendelkezik;
  • a nők általában gyakrabban töltenek fel új profilképet, mint a férfiak: átlag minden második héten - a férfiak csak átlag minden harmadik héten;
  • évről évre egyre több profilképet tölt fel az "átlag felhasználó": 2006-2011 között megháromszorozódott az egy felhasználóra jutó profilképek száma;
  • a profilképek jelentős figyelmet, visszajelzést kapnak: egy átlagos profilkép 2 hozzászólást és 3 like-ot kap;

Ami szerintem vállalati kommunikációs szempontból fontos  és tanulságként levonható a fenti elemzés alapján, hogy a Facebookon egyértelműen nő a profilképek száma és a népszerűsége is jelentős - volt olyan profilkép, amely 157 hosszázólást generált. Ez számomra azt jelenti, hogy a vállalati oldalakon is érdemes a profilképeket viszonylag rendszeresen változtatni.



A Pixable-ről részletesebben pl. a Techline.hu oldalon lehet olvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.