• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-05-22

A globális közösségi média piac - infografika

Érdekes infografika jelent meg nemrég az egyik amerikai digitális ügynökség, a Jess3 oldalán, amely a globális közösségi média piacot jeleníti meg bolygórendszerként, ismertetve az egyes közösségi médiumok regisztrált felhasználói számát, az adott médiumot mobiltelefon keresztül elérők arányát, valamint a globális  mobiltelefonpiac regionális megoszlását. Lehet válogatni a különböző infografikák között:
 

Néhány érdekesség:
  • A legtöbb felhasználóval rendelkező médium egyelőre nem a Facebook, hanem a Skype, 663 millió felhasználóval (nem véletlenül vásárolta fel több mint 8 milliárd dollárért a Microsoft);
  • A harmadik legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi médium a kínai Qzone, majd félmilliárd felhasználóval - sokan szerintem még nem is hallottunk róla:
  • Az itthon alig használt Twitter felhasználóinak a száma globális szinten meghaladta a 200 milliót, azaz csaknem egyharmada a Facebook 629 milliós táborának. A Twitter felhasználóinak 40%-a mobilon éri el a szolgáltatást.
  • Az egykor piacvezető Myspace már már csaknem sereghajtóvá csúszott vissza - jelenleg 63 millió felhasználóval rendelkezik.
  • A geolokációs szolgáltatások (pl. Foursquare, Gowalla) csak néhány millió felhasználóval rendelkeznek - a sokak által beharangozott "áttörés" ezen a téren még várat magára.
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.