• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2013-05-23

TV-nézők és a közösségi média – Viacom kutatás

A TV-nézők hetente átlag 10 alkalommal fejtenek ki valamilyen TV-csatornával, TV-programmal kapcsolatos tevékenységet a közösségi médián keresztül - derül ki a VIACOM* legfrissebb "When Networks Network: TV Gets Social" című kutatási jelentéséből. A kutatás során 5000 13-49 év közötti amerikai, angol, német, brazil és orosz Viacom nézőt kérdeztek meg TV-nézési és közösségi média használati szokásairól.

A kutatás fő célja az volt, hogy választ kapjanak arra a kérdésre, hogy miért és hogyan használják a közösségi médiát a TV-nézők, illetve, hogy kiderítsék, hogy ez a közösségi média tevékenység hogyan hat a TV-nézési szokásokra.

A megkérdezett 5000 néző az alábbi fő TV-csatornával, TV-programmal kapcsolatos tevékenységet végezte a közösségi médián:
  • 72% valamilyen interakcióba lépett barátokkal és követőkkel,
  • 57% követett/like-olt valamilyen TV műsort,
  • 61% megosztott valamilyen TV műsorral kapcsolatos információt, vagy ajánlott egy adott műsort,
  • 61% megtekintett valamilyen TV-műsorral kapcsolatos videót,
  • 66% keresett valamilyen TV-műsorral kapcsolatos információt,
  • 49% részt vett valamilyen TV-műsorral kapcsolatos játékban, vagy feliratkozott valamilyen ingyenes szolgáltatásra, akcióra.

24 különböző közösségi média tevékenységet definiáltak és ezeket 3 különböző kategóriába csoportosították:

  • fő funkcionális tevékenységek:
    • 45% - TV-műsorokról szóló hír keresése, olvasása,
    • 44% - műsorsugárzási időre vonatkozó információ keresése,
    • 37% - exkluzív TV-műsorral kapcsolatos  információ keresése, olvasása,
    • 36% - TV-műsorra vonatkozó exkluzív videó keresése, megtekintése.
  • fő közösségi tevékenységek:
    • 34% - TV-műsorra/csatornára vonatkozó vélemény megosztása,
    • 28% - TV-műsor/csatorna közösségi oldalához történő kapcsolódás (pl. Like),
    • 28%  - TV-csatorna/műsor követőivel kapcsolat létesítése (pl. követés).
  • fő játék jellegű tevékenységek:
    • 25% - TV-műsorral kapcsolatos játékban való részvétel,
    • 24% - ingyenes szolgáltatás, akció igénybevétele, vagy online versenyben való részvétel,
    • 24% - kvízjátékban való részvétel.




* A VIACOM a világ egyik legjelentősebb TV- és filmipari márkája. Legnézettebb műsorai: MTV, VH1, Comedy Central, Nickelodeon, VIVA.

1 megjegyzés:

  1. Szia Atesz!

    Szép anyag, láttam én is. Engem mostanság két kérdés foglalkoztat:

    - Hányan lehetnek, akik számára a second screen már az első, vagyis hagyományos módon már nem néznek tévét?
    - Azok, akik online fogyasztanak televíziós tartalmat, kiegészítik, vagy kannibalizálják a tévés nézettséget?

    Mi a meglátásod?

    Mat

    VálaszTörlés

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.