A közösségi média kutatásokra és tanácsadásra specializálódott angol Trendstream  GlobalWebIndex néven kutatássorozatot indított 2009-ben, melynek célja, hogy 16 nagy internetpiac működését vizsgálja, különös tekintettel a közösségi média használat trendjeire.
A jelenleg elérhető kutatási anyaguk 2009 júliusában és 2010 januárjában felvett adatok alapján a lent látható 16 ország, 16-16 ezer, 16-64 év közötti aktív internet felhasználójának felhasználási szokásait elemezte:
Az online fogyasztás „termék/szolgáltatás-skálája” és a két vizsgált időszak közötti eltérés alapján kiemelendő, hogy az első három leginkább használt online szolgáltatás a videó nézés, az elektronikus levelezés, valamint az internet banki szolgáltatások használata kiemelkedik a többi alkalmazási mód/alkalmazott szolgáltatás közül (a válaszadók több mint fele használja ezeket a szolgáltatásokat). Fél év alatt a közösségi szolgáltatások alkalmazása nőtt leginkább, és az előbb említett három szolgáltatási kör, valamint az azonnali üzenetküldő szolgáltatások után az ötödik leginkább használt alkalmazásfajtává léptek elő a közösségi alkalmazások.
A vizsgált 16 ország közül a közösségi oldalak leginkább Indiában, Brazíliában, Oroszországban, valamint az angolszász országokban (az Egyesült Királyságban, Kanadában és az USA-ban) a legsikeresebbek. Saját blogot legtöbben Kínában, Dél-Koreában, és Indiában írnak a megkérdezettek. Mikroblog alkalmazásokat (pl. Twitter) legtöbben Kínában, Indiában és Brazíliában használnak – az adott ország összes válaszadójához képest.
A megkérdezettek által leginkább használt alkalmazások közül kiemelkedik a Facebook és a LinkedIn:
Az előadásanyag itt látható:




![Reblog this post [with Zemanta]](http://img.zemanta.com/reblog_e.png?x-id=a45ee028-a5f8-4578-b2bb-1078d7d29f98)


Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése