• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-04-25

A Facebook-on négyszeresére nőtt a vásárlási szándék „organikus” közösségi támogatással is kiegészített hirdetési formátum használata során

A Nielsen több mint 800 ezer Facebook felhasználóra és 14 márka hirdetéseire kiterjedő friss kutatása szerint jelentősen nőtt a reklámok visszaidézettségi szintje (recall), ismertsége (awareness), és a hatásukra bekövetkező vásárlási szándék (purchase intent), ha a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetés megjelenítette azokat az ismerősöket, barátokat, akik követői (fan) lettek a márkának, vagy „belájkolták” az adott hirdetést.

Ezek a reklámhatékonyság mérőszámok tovább nőnek, ha egy adott hirdetés ún. „organikus” közösségi támogatással is kiegészül, például, ha egy adott felhasználó hírfolyamában megjelenik egy hírblokk (lásd a 3. ábrát lent), hogy az adott felhasználó egyik (vagy több) ismerőse, barátja követői lettek az adott márkának.


Röviden, a fizetett médiát (jelen esetben egy fizetett hirdetést) jelentősen hatékonyabbá teszi az ún. „earned” média, ahol a közösség tagjai „reklámoznak” egy adott márkát, például az adott márka követésével, reklámjának „belájkolásával”, azaz nekik tetsző elemként való megjelölésével. Azok közül, akik csak az egyszerű hirdetéseket látták, csak 10%-uk tudott visszaemlékezni a hirdetésre, de azok közül, akik ún. „organikus” közösségi támogatással is kiegészített hirdetést látták, azoknak 16%-a emlékezett a hirdetésre. Ami még meglepőbb, hogy a vásárlási szándék megnégyszereződött: 2%-ról 8 %-ra azoknál, akik nem csupán az egyszerű hirdetéseket látták, hanem „organikus” közösségi támogatással is kiegészített hirdetési formátumot is.


Ez is megerősíti azt a már korábban több kutatás során bebizonyosodott tényt, hogy a közösségi oldalakon lévő ismerősi/baráti körök milyen erős befolyásoló tényezők lehetnek az egyénre egy adott márkával kapcsolatos értékítélet kialakítása során.

Aki további információt szeretne az earned/paid média kifejezésekről, annak ajánlom a Forrester Research ezzel kapcsolatos írását.
Reblog this post [with Zemanta]
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.