• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-04-21

Közösségi média Kínában (és Ázsiában)

Érdekes előadásanyagra bukkantam a SlideShare előadásanyagai között: Benjamin Joffe, a +8* (Plus Eight Star) vezérigazgatója 27 oldalas előadásanyagot állított össze a kínai közösségi média piacról.

Gondolnánk, hogy 2009-ben az alig 500 dollár értékű átlagos havi fizetéssel rendelkező  kínaiak ötször annyi virtuális terméket vásárolnak a, mint az amerikaiak, évente mintegy 5 milliárd dollár értékben?

Gondolnánk, hogy az 1998 végén alakult Tencent.com-nak (Kína jelenleg legjelentősebb internet portáljának tulajdonosa) az éves árbevétele meghaladta a 1,5 milliárd dollárt amely háromszorosa a Facebook árbevételének? És gondolnánk, hogy ennek az árbevételnek 90 százaléka digitális termékek értékesítéséből ered és csupán 10 százaléka hirdetési árbevétel? Gondolnánk, hogy a Tencent.com 40%-os nettó hasznot termel?

Gondolnánk, hogy a világ egyik vezető internetes játékfejlesztő cége, a Zynga annak idején állítólag szégyentelenül lemásolta a világ első internetes farm játékát – amely történetesen kínai – és most ezzel a játékkal jelenleg szinte verhetetlen a Facebook-on?



További érdekes információk az ázsiai közösségi média piacokról Benjamin Joffe-tól:


Reblog this post [with Zemanta]
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.