• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-04-20

Ne foglalkozz a közösségi médiával, ha…

Mitch Joel, a digitális marketing egyik „rock sztárjának” nevezett arca a minap megjelent blog bejegyzésében arról ír, hogy a reklámmal ellentétben a közösségi média nem képes megmenteni egy adott márkát, terméket vagy szolgáltatást, ha az nem sikeres a piacon.

Véleménye szerint a legtöbb márkának kétszer is meg kell fontolnia, hogy belevág-e a közösségi médián történő tevékenységekbe, mert lehet, hogy termékük és/vagy szolgáltatásuk nem elég értékes, sikeres ahhoz, hogy elinduljanak ezen az úton. Azok a márkák sikeresek a közösségi médiában is, amik megállják a helyüket a piacon.

Véleménye szerint lehetséges, hogy a közösségi média az utolsó dolog, amivel foglalkozni kellene a cégednek, ha:
  • a termékeddel kapcsolatban a közösség nagy részének semmi mondanivalója nincs;
  • az ügyfélszolgálatod panaszáradattal terhelt;
  • a termék stratégiád azon fáradozik, hogy hogyan hitesse el a termékről, hogy jobb, mint amilyen valójában;
  • nincs időd, vagy nem vagy elég szenvedélyes és elég elkötelezett amellett, hogy a közösségi média tevékenységedet megfelelő nyíltsággal és hitelességgel végezd;
  • valójában nem is érdekelnek az ügyfeleid és csupán az értékesítés sikeressége érdekel;
  • nem szívvel lélekkel teszed a dolgod;
  • úgy érzed, hogy nincs elég időd a közösségi médiával foglalkozni.

Ezekhez a gondolatokhoz kapcsolódik Mitch Joel egy másik blog bejegyzése, amelyben Hugh McGuire-nak, a LibriVox alapítójának a rövid előadására hívja fel a figyelmet, amely 10 közösségi média marketinggel kapcsolatos gondolatot tartalmaz:
  1. A marketing nem arról szól, hogy meggyőzd az embereket, hogy vegyék meg a cuccaidat. A marketingnek arról kell szólnia, hogy azok az emberek, akiknek szükségük van a cuccaidra, azok meg is találják őket.
  2. A közösségi média nem egy eszköz, hanem egy stratégia.
  3. Ha üzleti/marketing célból használod a közösségi médiát, akkor tudnod kell, hogy kit szeretnél elérni és miért szeretnéd elérni… és ki kell találnod, hogy mi az amivel értékes lehetsz a számukra.
  4. Ne azért írjál blogot, hogy ismert legyél. Azért írj blogot, hogy megismerhető légy.
  5. Találd meg a befolyással rendelkezőket. És azt, hogy őket kik befolyásolják. Lépj kapcsolatba velük.
  6. Ne legyél közösségi média genyó.
  7. A hatékony blog írás fegyelmet igényel.
  8. Ha mások beszélnek rólad, a Google hallja ezeket a beszélgetéseket. És a Google kedvez azoknak, akiről beszélnek.
  9. Terjeszd a szeretetet. Linkelj, retweet-elj, mutass megbecsülést.
  10. A közösségi média akkor működik, ha másoknak értéket nyújtasz, tehát:
  • publikálj minőségi tartalmat;
  • becsüld meg a többieket;
  • mutass rá a weben lévő remek dolgokra;
  • lépj kapcsolatba az olvasóiddal;
  • törődj az olvasóiddal.


Reblog this post [with Zemanta]
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.