• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-04-05

3 fontos szabály a közösségi médián megjelenő márkák számára

Divat manapság tippeket, tanácsokat osztogatni a közösségi média vállalati alkalmazásának kérdéskörében, de viszonylag kevés konkrét tényeken, adatokon alapuló ilyen cikk jelenik meg. Az Advertising Age online kiadásában jelent meg nemrég Taddy Hall-nak egy írása, amit több száz kliensük online megjelenésükkel kapcsolatos adatainak elemzése eredményeként jelentetett meg. A vizsgált adatok alapján Taddy Hall 10 fontos szabályra hívja fel a figyelmet. Ezek közül a három, számomra legfontosabbat emelném ki, a többi itt olvasható: 10 Essential Rules for Brands in Social Media.

Az 1%-os szabály
Az adatok szerint az online látogatók csupán elenyésző része adja az összes honlapforgalom jelentős részét. Az összes vizsgált márka viszonylatában egy adott honlapon a „befolyásos látogatók” (azaz akiknek legalább egy tartalommegosztása legalább egy másik látogató látogatását eredményezte) aránya általában 0,6-4% között mozgott. Ezek a befolyásos látogatók generálják az összes honlapforgalom 20-50%-át. A hatékony közösségi média stratégiának fontos eleme, hogy azonosítsa és cselekvésre bírja ezeket a látogatókat.

A 2-4-szeres szabály
Az előbb meghatározott befolyásos látogatók által a vállalati oldalra vitt látogatók 2-4-szer inkább valószínű, hogy teljesítik az adott konverziós célt (pl. regisztrálnak a honlapon, vásárolnak stb.), mint a pl. banner hirdetésen vagy fizetett keresőhirdetésen keresztül érkező látogatók. Fontos, hogy a megosztott linkeken keresztül beérkező látogatók olyan oldalra kerüljenek, ahol nemcsak teljesíthetik az adott konverziós célt, hanem meg is oszthatják másokkal az adott oldal tartalmát.

Új média / új csatornák szabály
Az elemzett adatok azt mutatták, hogy a fogyasztók között megosztott információk, tartalmak jelentősebb márka preferenciát és vásárlási szándékot generáltak, mint a csupán az adott márka által megosztott tartalmak. Sokkal valószínűbb, hogy egy befolyásos látogatónk által pl. a Facebook-on megosztott információ vagy tartalom sikeresebb lesz vírusmarketing szempontból, mint az adott márka által hasonló céllal megosztott azonos tartalmú információ. Kommunikációs és marketing szempontból tehát egy adott márkával kapcsolatos, a közösség által kommunikált és megosztott tartalom sokkal sikeresebb lehet (több embert érhet el és nagyobb konverziós rátát eredményezhet), mint az adott márka által megosztott ugyanazon tartalmú információ.
Reblog this post [with Zemanta]
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.