• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-03-07

Dell: a közösségi média aktív felhasználója

Lionel Menchaca, a Dell vezető bloggere 2009 júniusában tartott előadásában bemutatta, hogy a Dell miként alkalmazza a közösségi média eszközeit.


Direct2Dell: a hivatalos Dell blog, amelynek célja, hogy megossza ügyfeleivel az őket érintő fontosabb információkat. Jelenleg a blog öt nyelven érhető el, több mint 100 blog író készíti, havi forgalma közel 200 ezer oldalletöltés, 2006 júliusa óta körülbelül 1000 blog bejegyzés készült, amire körülbelül 25 ezer kommentet írtak az olvasók.

IdeaStorm: az oldal 2007 februárjában került publikálásra azzal a céllal, hogy közvetlen szócső legyen az ügyfelek felé, lehetőséget biztosítva a vállalatot érintő új ötletek „brainstorming”-jának. Az ügyfelek megoszthatják egymással és a Dell alkalmazottaival a cég jövőbeli termékeivel kapcsolatos gondolataikat, így a cég közvetlenül az ügyfelektől kap információt, hogy a piac milyen jellegű fejlesztéseket kíván.

Menchaca előadásában kiemeli a tartalommegosztás  fontosságát: ott kell lenni azokon az internetes oldalakon, ahol a velünk kapcsolatos beszélgetések, eszmecserék folynak. A Dell jelen van a három legjelentősebb közösségi médiumon, a Facebook-on, a Twitter-en, a YouTube-on, továbbá a képmegosztó Flickr oldalakon, az előadásokat megosztó SlideShare-en, valamint az egyik ún. „social bookmarking” honlapon, az internet könyvjelzőket megosztó delicios-on.

A Dell fontosnak tartja, hogy minden általuk publikált információ flexibilis és moduláris legyen, azaz könnyen megosztható és beágyazható.  Ez az úgynevezett tag-ek, widget-ek és az RSS hírfolyamok alkalmazásával érhető el. Moduláris tartalmakat publikálnak az előbb említett két saját fejlesztésű honlapon is.

Külön kiemelendő a Dell Twitter-en történő sokrétű kommunikációja.  Jelenleg 14 kizárólag keres-kedelmi célű ún. „Dell outlet”, 9 Dell közösségi honlap, és 11 további Dell cím van a Twitter-en. A Dell először főként egyoldalú kommunikációt tervezett folytatni a Twitter-en, de az ügyfelek egyre több kérdéssel, kéréssel fordultak feléjük. Mára sokoldalú kommunikációvá fejlődtek ezek a csatornák. (Lásd a Twitter szolgáltatást bemutató részt.) A Dell honlap szerint jelenleg 24 ember vesz részt „Dell Community Ambassador”, azaz Dell Közösségi Nagykövetként a cég közösségi kommunikációjában.1

A Dell munkatársai azt tervezik, hogy a lenti ábrához hasonló tartalmú, valósidejű információfolyamot hoznak létre, amiket olyan ún. „activity stream”-ekbe, azaz tevékenységek, témák szerinti hírfolyamokba irányítanak majd, mint például Linux, Játékok, Dell Mini Club. A Dell által publikált tartalmak és az ezekkel kapcsolatos közösségi tartalmak elegye lesz ez, amely a „tag”-ek alapján kategóriákba rendeződik és RSS hírfolyam formájában aggregálódik.

Reblog this post [with Zemanta]
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.