• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-03-21

Hogyan minimalizálhatjuk a közösségi média vállalati alkalmazásával járó problémákat?

Amber Naslund, a Radian6 egyik vezetője az alábbi tanácsokat adja, hogy minimalizálni tudjuk a közösségi média vállalati alkalmazásával járó problémákat.
  • Ne pusztán a rajongóinkat, követőinket és blog olvasóinkat számoljuk, mintha csak ez lenne a lényeg. Összpontosítsunk inkább arra, hogy mit szeretnénk elérni a közösségen belüli kommunikációnkkal.
  • Tanuljuk meg mérni a közösségi média tevékenységünk hatását, eredményeit. Tény, hogy jelentős szakmai vita folyik arról, hogy mi és hogyan mérhető hatékonyan, de számtalan mérőszám mérhető és számtalan eszköz teszi könnyebbé a mérési folyamatot.
  • Tanuljuk az esettanulmányokból, esetekből… mi az ami működhet és mi nem a saját piacunkon, a saját fogyasztóink körében?
  • Értsük meg, hogy mi a különbség a közösségi média vállalati célok szempontjából történő hatékony alkalmazása és az éppen aktuális divathóbortok követése között. Figyelj és tanulj… folyamatosan.
  • Ne higgyük, hogy a közösségi média egy csodaeszköz, amely majd minden problémánkat megoldja. Először az üzletviteli problémáinkat kell megoldani.
  • Módszeresen kell megközelíteni a közösségi média kérdését, csakúgy, mint a többi komoly üzleti döntést.
  • Ne várjunk arra, hogy a víz kellemes legyen mielőtt belelépünk. Soha nem lesz az. Próbáljunk ki valamit, ami összeegyeztethető a vállalat stratégiájával.
  • Hosszú távon gondolkozzunk és tervezzünk. A közösségi média alkalmazásával rövid távon látványos eredményeket nemigen lehet elérni, leginkább hosszú hónapok, akár egy-két év szükséges ahhoz, hogy mérhető és jelentős eredmény szülessen – és ez csak folyamatos interakciók, kommunikáció útján érhető el.
  • El kell fogadni, hogy a hiba lehetősége valós lehetőség, de ez nem szabad, hogy visszafogja és megbénítsa a cselekvőképességünket. Fel kell készülni a krízishelyzetekre, és tervet kell készíteni ezek megfelelő kezelésére.

Forrás: Amber Naslund: 10 Ways to Get Serious About Social Media

Reblog this post [with Zemanta]
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.