Amber Naslund, a Radian6 egyik vezetője az alábbi tanácsokat adja, hogy minimalizálni tudjuk a közösségi média vállalati alkalmazásával járó problémákat.
- Ne pusztán a rajongóinkat, követőinket és blog olvasóinkat számoljuk, mintha csak ez lenne a lényeg. Összpontosítsunk inkább arra, hogy mit szeretnénk elérni a közösségen belüli kommunikációnkkal.
- Tanuljuk meg mérni a közösségi média tevékenységünk hatását, eredményeit. Tény, hogy jelentős szakmai vita folyik arról, hogy mi és hogyan mérhető hatékonyan, de számtalan mérőszám mérhető és számtalan eszköz teszi könnyebbé a mérési folyamatot.
- Tanuljuk az esettanulmányokból, esetekből… mi az ami működhet és mi nem a saját piacunkon, a saját fogyasztóink körében?
- Értsük meg, hogy mi a különbség a közösségi média vállalati célok szempontjából történő hatékony alkalmazása és az éppen aktuális divathóbortok követése között. Figyelj és tanulj… folyamatosan.
- Ne higgyük, hogy a közösségi média egy csodaeszköz, amely majd minden problémánkat megoldja. Először az üzletviteli problémáinkat kell megoldani.
- Módszeresen kell megközelíteni a közösségi média kérdését, csakúgy, mint a többi komoly üzleti döntést.
- Ne várjunk arra, hogy a víz kellemes legyen mielőtt belelépünk. Soha nem lesz az. Próbáljunk ki valamit, ami összeegyeztethető a vállalat stratégiájával.
- Hosszú távon gondolkozzunk és tervezzünk. A közösségi média alkalmazásával rövid távon látványos eredményeket nemigen lehet elérni, leginkább hosszú hónapok, akár egy-két év szükséges ahhoz, hogy mérhető és jelentős eredmény szülessen – és ez csak folyamatos interakciók, kommunikáció útján érhető el.
- El kell fogadni, hogy a hiba lehetősége valós lehetőség, de ez nem szabad, hogy visszafogja és megbénítsa a cselekvőképességünket. Fel kell készülni a krízishelyzetekre, és tervet kell készíteni ezek megfelelő kezelésére.
Forrás: Amber Naslund: 10 Ways to Get Serious About Social Media
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése