• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-03-01

comScore statisztikák – 1. rész: a világ internetezőinek regionális megoszlása és a felhasználási szokások regionális eltérései

A digitális média egyik legnevesebb mérő-elemző cége, a comScore több mint 3 millió egyedi honlapot vizsgál, és 170 országban végez fogyasztói panelvizsgálatokat. 2010 februárjában adták ki „Data Passport, First Half 2010” című gyorsjelentésüket, amely 14 részben elemzi az online világ főbb területeit. Ebben a részben a világ internetező lakosságának regionális megoszlásáról, a főbb felhasználói szokások régiónkénti megoszlásáról, valamint a leginkább látogatott internetes honlapokról szóló információkat foglaltam össze. (A vizsgálat során a 15 évnél idősebb, otthonról vagy munkahelyről internetező felhasználók adatait elemezték 2009 decemberében.)

A világ internetező lakosságának regionális megoszlása

A globális internet felhasználók 41%-a Ázsiában él. Kínában él a világ internetezőinek majd egyötöde (19%) és számuk rohamosan nő. (1996-ban a világ internetezőinek kétharmada az USA-ból származott.) Az internetezők arányának Ázsia térségére történő eltolódása tovább folytatódik, mivel az internet penetráció még mindig viszonylag alacsony ebben a térségben. Az ázsiai régióhoz hasonlóan a latin-amerikai és a közel-keleti és afrikai régiók szintén jelentős növekedési potenciállal rendelkeznek, mert hasonlóan alacsony a jelenlegi internet penetráció. Közép-Európa és Oroszország szintén jelentősen fejlődő területeknek számítanak.


Internet felhasználási szokások regionális összehasonlítása

A kulcsfontosságú online szolgáltatásokra és tevékenységekre fordított időt vizsgálva az azonnali üzenetküldés (IM), a közösségi hálózatok, a szórakoztatás és az email az internetfelhasználók által leginkább használt internetes alkalmazások, tartalmak, de a világ különböző régiói közötti eltérések jelentősek. A feltörekvő régiók internet-felhasználói inkább kommunikációs csatornaként alkalmazzák az internetet, a fejlett piacok felhasználói pedig inkább a szélessávú internetkapcsolatokat igénylő szolgáltatásokat és tartalmakat használják.

A közel-keleti és afrikai régióban a teljes internetre szánt idő majd egyharmadát, Latin-Amerikában a teljes internetre szánt idő több mint egynegyedét az azonnali üzenetküldő szolgáltatások használata teszi ki. Az európai és észak-amerikai térségben, valamint az ázsiai régió egyes részein elérhető szélessávú internet lehetővé teszi, hogy a felhasználók több szórakoztató jellegű tartalmat (pl. videót), híreket/információkat, sportanyagokat töltsenek le.

A kereskedelmi jellegű honlapok látogatottsága az észak-amerikai térségben a legnagyobb. Az ázsiai és csendes óceániai térségben is jelentős a kereskedelmi honlapok látogatottsága, de lényegesen alacsonyabb az online vásárlások száma.

Reblog this post [with Zemanta]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.