Forrás: The Wall Street Journal |
A Google+ felhasználók idén januárban csupán átlag 3 percet töltöttek az oldalon az amerikai comScore szerint, annak ellenére, hogy Larry Page, a Google egyik alapító vezetője
nemrég elégedetten azt nyilatkozta, hogy már 90 millió regisztrált
felhasználója van a Google+ oldalnak - számolt be a Wall Street Journal mai cikkében. Ez az átlag 3 perc messze elmarad a nagy rivális, a Facebook januári átlag 405 perces látogatási idejétől! Még a gyakorlatilag elhalófélben lévő, letűnt MySpace-en is majdnem háromszor annyi időt töltöttek idén januárban a látogatók, mint a Google közösségi oldalán.
A cikkíró szerint a Google+ minimális aktivitási szintjének fő oka, hogy nem igazán sikerült olyan új szolgáltatásokat, megoldásokat tálalni, amik egyértelműen megkülönböztetnék a Facebook szolgáltatásaitól, amik miatt tömegével tértek volna át felhasználók. Az egyetlen Google+ szolgáltatás, ami tényleges pluszt jelent a Facebook-hoz képest, az a maximum 10 ember együttes videokonferenciáját biztosító Hangouts szolgáltatás - ez azonban önmagában láthatóan nem dobja meg a látogatottsági időt. Brian Solis, ismert amerikai közösségi média szakember szerint jelenleg a nagy tömegeknek egyszerűen nincs szükségük a Facebook mellett másik közösségi hálózatra.
A Google+ igen alacsony látogatottsági szintjét a világ legjelentősebb online játékszolgáltató cége, a Zynga tapasztalata is alátámasztja. John Schappert, a Zynga üzemeletetési igazgatója szerint a Google+ egy jó platform, de eddig igen lassan nőtt a felhasználóik száma.
A Google+ oldalakon hirdető marketingesek egy része elégedetlen a hirdetések hatékonyságával, többet vártak. Az Intel Google+ oldala már körülbelül 360 ezer követővel rendelkezik, azonban Ekaterina Walter, az oldalukért felelős szakember szerint az ott tapasztalható felhasználói aktivitás szintje nem olyan mértékű, mint amire számítottak. A Facebook-on közel 9 millió követőjük van és jóval nagyobb mértékű a felhasználói aktivitás.
David Cohen (Universal McCann egyik alelnöke) szerint a Google+ nem éri el pillanatnyilag azt a felhasználói aktivitási szintet, amit a Facebook, a Twitter, vagy akár az új feltörekvő közösségi oldal, a Pinterest produkál. Felhasználói aktivitás nélkül a hirdetők számára nem lesz attraktív a Google+.
Szakértők szerint a Google most hasonló problémával küzd, mint annak idején a Microsoft pont a Google-lel szemben, amikor a saját keresőszolgáltatását, a Bing-et próbálta domináns keresővé tenni, csekély sikerrel.