A Google marketingeseknek szóló "Think Insights" oldalán nemrég
publikáltak egy YouTube infografikát, amely néhány érvet (tényt) tartalmazz arról, hogy miért és hogyan érdemes cégeknek megjelenni/hirdetni a YouTube-on.
A fő érvek a YouTube mellett, hogy naponta több mint négymilliárd videót néznek meg a felhasználók és több mint 100 millió közösségi interakció történik, az AdAge top 100 hirdetője közül mindegyik hirdet a YouTube-on is... (lásd a lenti infogarfikát).
Az infografika a YouTube hirdetések négy megjelenési formáját emeli ki.
1. TrueView: ennek a megjelenési formának a fő előnye, hogy csak abban az esetben kell érte fizetni, ha a filmet ténylegesen megtekintették és 2,4-szer hatékonyabb, mint más hirdetési módok. Ennek a hirdetési formának is négy változata van:
- In-stream: ez egy adott, a felhasználó által eredetileg kiválasztott videó előtt, a videómezőben megjelenő reklámvideó, amit legalább 5 másodpercig lát a felhasználó és csak azután dönthet úgy, hogy megtekinti-e a reklámfilmet vagy továbblép az eredetileg megtekintendő filmre - ezért a reklámtípus megjelenésért csak abban az esetben kell fizetni, ha legalább 30 másodpercet megtekintettek a reklámfilmből.
- In-slate: ez egy adott, a felhasználó által eredetileg kiválasztott, több mint 10 perces videó előtt, a videómezőben megjelenő 3 reklámvideó, ami közül ki kell választania a nézőnek, hogy mely reklámfilmet kívánja megtekinteni. Ezért a reklámtípus megjelenésért csak abban az esetben kell fizetni, ha megtekintették a filmet.
- In-search: ez a reklámtípus egy adott keresés találati oldalának tetején jelenik meg - ebben az esetben is csak abban az esetben kell fizetni, ha megtekintették a filmet.
- In-display: ebben az esetben a a felhasználó által eredetileg kiválasztott videó mellett jobb oldalon megjelenő felajánlott, hasonló tartalmú videók között az első helyen jelenik meg a reklámvideó, és ebben az esetben is csak a reklámvideó megtekintése után kell fizetni a hirdetőnek.
2. Csatornák: a nemrég dizájnváltáson áteső YouTube csatornák fő előnye, hogy pl. egy cég saját "Youtube honlapot" alakíthat ki saját megosztott videói számára, de kialakíthatók olyan úgynevezett playlist-ek, amikben összegyűjthetjük a mások által publikált, de a számunkra fontos videókat is. A csatorna személyre szabható, "márkásítható", igaz korlátozott keretek között. Ez a megjelenési forma teljesen ingyenes maradt továbbra is.
3. Szponzoráció: a nagyobb cégek támogathatnak ismertebb YouTube oldalakat, a kisebb cégeket más/nagyobb cégek is támogathatnak. Ez egyedi reklám típus.
4. YouTube nyitólap: a nyitólapon történő megjelenés elvileg igen hatékony lehet...