• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2012-05-31

Miért érdemes a Google+ szolgáltatásra váltani? (Infografika)

Az Infographic Labs publikált egy infografikát, amelyben 20 érvet gyűjtött össze és jelenített meg, hogy miért érdemes váltani a Google+ közösségi hálózatra. A Mashable is megjelentette az infografikát és mindkét oldalon komoly visszhangot keltett a felvetés. Sokan elfogadják a Google+ számos pozitív oldalát, előnyét pl. a piacvezető Facebook-kal szemben, azonban sokan addig nem akarnak váltani, amíg a baráti körük döntő része a Facebook-on aktív. Szerintem is ez a döntő érv a Facebook mellett... egyelőre.

Google+ Infographic
Forrás: Infographic Labs

2012-05-23

Sörmarketing QR-kóddal Guinness módra

A Mashable tegnapi cikkét olvasom a Guinness új, QR-kódra épülő reklámkampányáról. Mi kell hozzá?
  • Vegyünk egy poharat, amelyre olyan QR-kódot festünk, amely csak a Guinness jellegzetes sötét színű nedűjének pohárba öntésekor olvasható (pl. világos sör esetében a mutatvány nem működik).
  • Olvassuk le a kódot egy okostelefonra feltöltött QR-kód olvasó alkalmazással. Mit tehetünk ezután?
    • Bejelentkezhetünk a Fourqsuare-en;
    • Twitter üzenetet küldhetünk, hogy milyen jót sörözünk éppen;
    • Facebook üzenetet küldhetünk hasonló témában;
    • kuponokat tölthetünk le;
    • meghívhatjuk a barátainkat, hogy tartsanak velünk;
    • exkluzív Guinness tartalmat tölthetünk el.
A történet kitatálója a New York-i BBDO ügynökség, akiknek ügyfelei többek között a General Electric, a Volkswagen, az M&M, a Pepsi, a Nike, valamint az AT&T.

Forrás: The Ads of the World

2012-05-16

Az első nyomtatott újság 100 ezer Pinterest követő felett – a nyomtatott magazinok követendő példája


Igazán egyszerű ennyi követőt elérni a (női) magazinok számára a ma talán legfelkapottabb és leggyorsabban növekvő közösségi hálózaton, a közösségi kép- és videó megosztó Pinterest-en. Követni kell a RealSimple példáját… A Real Simple (magyarul: Igazán Egyszerű) egy amerikai, főként nőknek szóló életstílus magazin. Ők az első újság, akik elérték a 100 ezres követői szintet a Pinteres-en. OK, nem olyan egyszerű a Pinterest-en sem ilyen népszerűséget elérni! Kell hozzá jó tartalom, folyamatos publikálás és kapcsolattartás a követőkkel, tehát sok-sok munka… mint ahogy az általában szükséges a sikeres online kommunikációhoz.

Az Ad Age számolt be arról, hogy miként is érték el ezt a sikert… 2010 októberében, tehát a Pinterest megalakulása után nem sokkal kezdték el a publikálást és 2011 decemberében már több referral-t értek el a Pinterest-en keresztül, mint a Facebook-on keresztül. Ma már több referral-t szereznek csak a Pinterest-en keresztül, mint a Facebook-on és a Twitter-en keresztül összesen.

A Pinterest olvasóinak nagyobb része nő, így érthető, hogy általában is sikeresek a Real Simple-ben megjelenő témák, mint pl. receptek, egészség, szépségápolás, divat, ajándékötletek, háztartási tippek, buli-tervezés, stb. Ha tehát ilyen jellegű tartalmakat publikáló magazinról van szó, akkor a Pinterest több mint valószínű, hogy sikeresen alkalmazható felületté válhat – persze kitartó munka és értékes tartalmak publikálása, valamint a közösség tagjaival történő aktív kommunikáció árán.

A Real Simple Pinterest oldala

2012-05-15

A vállalati közösségi média kommunikáció alapjai – infografika


A szingapúri Getit Comms egy 1997. óta működő marketing tanácsadó cég, amelynek ügyfelei többek között a Cisco, a HP, valamint az IBM. Az ő blogjukon akadtam rá egy érdekes infografikára, amely a vállalati közösségi média kommunikáció alapjait mutatja be igen nagy részletességgel.

Összesen 14 részfeladatara, vagy munkafázisra osztották fel a teljes folyamatot egészen a vállalati kommunikációs célok meghatározásától az adott szervezet belső hálózati erejének megszervezéséig, a közösségi média kommunikációból adódó új vállalati munkafolyamatok meghatározásáig – felhívva arra a figyelmet, hogy a folyamat iteratív, azaz ismétlődő (pl. az adott kommunikációs célokat időről időre újra és újra felül kell vizsgálni, adott esetben újra meg kell határozni).


1. Célmeghatározás
  • mindenekelőtt fel kell tenni a kérdést, hogy miért is van szükség a közösségi médiában való aktív vállalati részvételre;
  • meg kell határozni, ki kell választani az adott cég/szervezet közösségi média kommunikációs céljait;
  • ezeknek a céloknak természetesen összhangban kell lenniük a cég/szervezet meglévő kommunikációs, üzleti céljaival;
  • fontos, hogy a felső vezetés és a tulajdonosok véleményét kikérjük a célmeghatározás során;
  • további információ pl.: "A közösségi média a vállalati célok elérésének hatékony eszköze lehet".

2. Célcsoportok közösségi kommunikációs csatornáinak a meghatározása
  • hol kommunikálnak a célcsoportjaim, hol tudok kommunikálni velük (pl. a nagy közösségi hálózatokon (pl. Facebook, iWiW) túl vannak-e olyan szakfórumok, ahol az adott cég/szervezet célcsoportja gyakran szokott kommunikálni);
  • meg kell határozni azokat a csatornákat, ahol ez a kommunikáció a leghatékonyabb lehet.

3. A véleményvezérek, a befolyásos közösségi tagok feltérképezése
  • fel kell kutatni az adott cég/szervezet termékeinek/szolgáltatásainak kommunikációját leginkább támogató közösségi tagokat, véleményvezéreket, befolyással bíró személyeket (pl. szak-blogírókat);
  • fel kell térképezni a versenytársak közösségi média kommunikációját is.

4. A vállalaton/szervezeten belüli felelősségrendszer, munkamegosztás meghatározása
  • szét kell osztani, meg kell határozni, hogy az adott szervezeten belül mely szervezeti egységek milyen faladatokat fognak ellátni a szervezet közösségi média kommunikációja során (pl. az ügyfélszolgálatra beérkező gyakori panaszok meghatározása, az azokkal kapcsolatos vállalati kommunikáció közösségi médián keresztül történő meghatározása akár lehet az ügyfélszolgálat és a marketing közös feladata);
  • szükség esetén felállítható pl. egy külön csapat, amely a szervezet különböző egységeinek munkatársaiból áll – amely pl. meghatározhatja a fenti példa alapján a megválaszolandó gyakori ügyfélpanaszok körét és az azokra adandó megfelelő választ.


5. Közösségi kommunikációs csatornák felállítása
  • az előzőekben meghatározott szervezeti kommunikációs stratégiának megfelelő és az ennek megfelelően  meghatározott csatornák, véleményvezérek szerint létre kell hozni az adott közösségi csatornákat (pl. Facebook, iWiW, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest, fórumok, blogok, stb.).

6. Tartalom-stratégia meghatározása
  • meg kell határozni a meglévő kommunikálható információk körét (pl. termék adatlapok, tanulmányok, esettanulmányok, ügyfél vélemények, videók, reklámanyagok, stb.);
  • meg kell határozni a marketingcéloknak megfelelő témákat;
  • itt is meg kell vizsgálni, hogy a versenytársaink milyen tartalmakat publikálnak, milyen csatornákon keresztül, milyen gyakorisággal.

7. Mérőszámok, eredményesség mérésének meghatározása
  • határozzuk meg a stratégiai céloknak megfelelő mérőszámokat (pl. elérés, követők száma, követői reakciók száma (pl. üzeneteink megosztásainak száma);
  • csak a legfontosabb tényezőket mérjük, ne akarjunk mindent mérni;
  • További információ pl.: "A közösségi média hatékonyságának mérése - infografika".


8. Közösségi csatornák összehangolása a meglévő kommunikációs csatornákkal
  • úgy alakítsuk ki a különböző közösségi média csatornáinkat, hogy azok összhangban legyenek az egyéb vállalati kommunikációs csatornák dizájnjával.

9. Közösségi kommunikációs feladatkörök részletes meghatározása
  • ki kell dolgozni, hogy ki, mikor, és melyik csatornán keresztül kommunikál vagy reagál – és milyen időzítéssel gyakorisággal;
  • a közösségi kommunikáció viszonylagos folytonossága és azonnalisága általában fontos elvárás.

10. Közösségi média politika kialakítása
  • ki kell alakítani egy vállalati közösségi média politikát, amely meghatározza pl. a vállalaton belüli közösségi média kommunikáció szabályait (pl. ki jogosult ügyfelekkel közvetlenül ezeken a csatornákon keresztül kommunikálni), szabályozza a szankciók körét; szabályozza egy esetleges válságkezeléssel kapcsolatos szükséges intézkedéseket  – részletesen lásd itt: "Best practice: az IBM közösségi informatikai irányelvei"

11. Publikálás
  • érdemes kialakítani egy publikációs tervet, amely meghatározza a kommunikációs céloknak megfelelő tartalmak/üzenetek körét, időzítését, a publikáció konkrét csatornáját;
  • fontos, hogy a publikált tartalmak/üzenetek minél inkább megoszthatók legyenek (pl. Like-gombok, email-üzenetként való továbbíthatóság, beágyazhatóság, stb.). 

12. Monitoring, ellenőrzés, mérés
  • a 7. pontban meghatározott mérési célok, mérőszámok szerint folyamatosan mérni kell az eredményeket.

13. A vállalat/szervezet belső hálózatának kihasználása
  • lehetőség szerint be kell vonni a közvetlen kommunikációban részt nem vevő kollégákat is legalább az ötletelés szintjén a közösségi kommunikációval kapcsolatos folyamatokba – a jó ötletek, hasznos vélemények sokszor nem a bennfentesektől származnak!

14. Folyamatos helyzetelemzés, alkalmazkodás, fejlesztés-fejlődés
  • tanuljunk a piac legsikeresebb eseteiből és a hibákból;
  • ne féljünk kísérletezni, legyünk bátrak, őszinték;
  • folyamatosan figyeljünk az esetleges kritikákra;
  • ha kell, módosítsuk a munkafolyamatokat;
  • ne feledjük: a vállalati közösségi média kommunikáció ciklikus folyamat, folyamatos munkát, a közösségek folyamatos figyelemmel kísérését igénylő tevékenység.

2012-05-02

Az internet Oscar díja: Webby Awards 2012

Az internet Oscar díja: Webby Awards
1996-ban, az internet gyermekkorában a Digitális Művészetek és Tudományok Nemzetközi Akadémiája alapította a Webby Awards névre hallgató díjat. Az Akadémiai tagjai között olyan ismert neveket találunk, mint például David Bowie, popcsillag; Vint Cerf, az internet egyik atyja; Ariana Huffington, a világ egyik legolvasottabb blogjának, a Huffington Post-nak az alapítója; Biz Stone, a Twitter egyik alapítója; Matt Groening, a Simpsons Család kreátora, és még sok más értékteremtő szereplője az üzleti-kulturális-tudományos életnek. A Webby Awards célja, hogy minden évben lehetőséget adjon az internetoldalak és szolgáltatások megmérettetésére, lehetőséget teremtve a legsikeresebbnek, legérdekesebbnek, legkreatívabbnak tartott oldalak és szolgáltatások, megoldások számára, hogy előtérbe kerülhessenek. 

2012-ben rendezték a 16. Webby Award versenyt, amelyre több mint 60 országból közel 10 ezer weboldal/szolgáltatás nevezett. Az idei verseny közel 2 milliárd oldalletöltést generált eddig. Idén 4 fő kategóriában  (honlapok; interaktív reklámok; online film és videó; mobil & alkalmazások) és 70 alkategóriában lehetett nevezni.

A közösségi média legjobb felhasználása
Webby Award győztes: The Museum of Me
Közönségszavazat győztese: Old Spice Mano a Mano en el Bano
Webby Award jelöltek:
androp "Bell" zenei videó-játék
Drugs Set Your Timeline
Old Spice Mano a Mano en el Bano
The Museum of Me
- Wall of Fame

Legjobb közösségi médium
Webby Award győztes: Pinterest
Közönségszavazat győztese: Google+
Webby Award jelöltek:
- CNN iReport
Google+
- I Had Cancer
Pinterest
- Storify

Legjobb üzleti blog
Webby Award győztes: Mashable
Közönségszavazat győztese: HuffPost Business
Webby Award jelöltek:
Harvard Business Review Blog Network
HuffPost Business
Mashable
Rational Irrationality
- TechCrunch

Legjobb kulturális blog
Webby Award győztes: The 99%
Közönségszavazat győztese: Know Your Meme
Webby Award jelöltek:
Dear Photograph
Know Your Meme
- STARK
The 99%
- The Inspiration


A további közel 70 kategória elérhető a Webby Awards oldalán.

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.