A
Pinterest a látogatottságot tekintve a világ valaha leggyorsabban növekvő közösségi honlapja. A Pinterest kifejezés az angol „pin-up”
(falra kitűzött kép) és „interest”
(érdeklődés) szavak összetétele, amely jól kifejezi a szolgáltatás lényegét: a közösségi oldalon bárki regisztrálhat és képeket vagy videókat oszthat meg
(akár) egy rövid szöveg kíséretében. A megosztott képeket/videókat – a közösségi oldalakon már megszokott módon – lájkolhatják, megoszthatják, kommentelhetik a felhasználók.
A szolgáltatás számos PR és marketing kommunikációs lehetőséget nyújt a vállalkozások és szervezetek számára is.
Például a női magazinok számára komoly sikereket hozhat a képmegosztó közösségi szolgáltató használata: az amerikai, főként nőknek szóló életstílus magazin, a
Real Simple volt az első nyomtatott újság, amely elérte a 100 ezres követői számot a Pinteres-en.
A világ legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi lánca, az amerikai
Walmart egy új versenyt hirdetett a Pinterest felhasználók számára
"Pin to Win" címmel. A cél az, hogy szeptember 5-12. között, egy héten át a felhasználók a feltöltött képeiken keresztül "elmondhassák", hogy mi inspirálja őket arra, hogy zöldek legyenek. A cég környezettudatosságát erősítő kampányról van tehát szó.
A játékszabály egyszerű:
- kövesd a Pinterest-en az @WalmartHub oldalt;
- készíts egy "Walmart Green: Pin to Win" mappát a Pinterest-en;
- publikáld ebben a mappában a Walmart játékról szóló Walmart képet;
- a walmart.com oldalon lévő képek közül legalább 10 képet tölts fel ebbe a mappádba és használd a "#WalmartGreen" kifejezést a képek leírásában;
- küldd el a mappád linkjét a cég által megadott emailcímre.
A játék képlete tehát egyszerű, a játékban résztvevő játékosok pedig 5 darab 500 dolláros ajándékkártyát nyerhetnek.