• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2013-01-28

A megosztott közösségi média tartalmak 77 százaléka kép

1. ábra (forrás: Socialbakers)
A megosztott közösségi média tartalmak 77 százaléka kép

Egy cseh közösségi média cég, a Socialbakers több mint egymillió vállalat, szervezet és híresség közösségi média oldalát figyeli. Egy tavalyi felmérésük során (többek között) megvizsgálták, hogy formátumuk szerint milyen típusú tartalmakat osztanak meg rajongóikkal, követőikkel ezen oldalak. Ezt és még néhány érdekes 2012-es felmérésük eredményeit nemrég publikálták.

A 2012 augusztusában készült felmérés során a megosztott tartalmak 70%-a fénykép, 14%-a egy internetoldalra mutató link, 10%-a egy státusz (állapot, vélemény) megosztása, 6%-a pedig videó volt. (Lásd az első ábrát.)

2. ábra (forrás: Socialbakers)
Kicsit más képet mutatott a tavaly év végén végzett felmérés: 77%-ra nőtt a megosztott képek aránya, 9%-ra csökkent a linkek, 7%-ra csökkent a státuszmegosztás, a videómegosztás maradt 6%. (Lásd a 2. ábrát.)


Átlag 36,7 Facebook oldalt "Lájkolunk"

A Socialbakers 2009 és 2012 októberében megvizsgálta, hogy átlag hány Facebook oldalt lájkolnak, követnek a Facebook felhasználók. Míg 2009 októberében csupán átlag 4,5 Facebook oldalt követett egy Facebook felhasználó, addig 2012 októberére már átlag 36,7 oldalt. (Nem csupán a felhasználók követési hajlandósága nőtt meg jelentősen az utóbbi három évben, hanem megsokszorozódott a lájkolható Facebook oldalak száma - ez a két tény együttesen eredményezi ezt az igen jelentős növekedést - lásd a 3. ábrát.)


3. ábra (forrás: Socialbakers)
Egyre több Facebook üzenetet osztanak meg a Facebook oldalak adminisztrátorai

2011 és 2012 szeptembere között körülbelül ötszörösére nőtt a Facebook oldalak adminisztrátorai által megosztott üzenetek száma: 6,5-ről 36,2 üzenetet publikáltak az adott hónapban. Többek között az üzenetek számának megsokszorozódása miatt is vezethette be a Facebook a promótált üzenetek  (Promoted Posts) fizetős szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy az e szolgáltatás segítségével publikált üzenet gyakrabban jelenjen meg a követők "News Feed" oldalán. A Socialbakers adatai alapján tavaly a Facebook üzenetek 32 százalékának megjelenéséért fizettek az oldal adminisztrátorok, így növelve annak esélyét, hogy publikált üzeneteik valóban elérjék a követőiket

2013-01-20

Másfélszer jobban emlékezünk egy Facebook üzenetre, mint egy könyv tartalmára

Anglia egyik vezető egyetemének (University of Warwick), valamint az egyik legnevesebb amerikai állami egyetem (UC San Diego) kutatói nemrég egy érdekes kutatásuk eredményeit publikálták: a vizsgált emberek általában jóval jobban, pontosabban emlékeztek a Facebook üzenetek tartalmára, mint az emberi arcokra vagy a könyvekben olvasott tartalmakra.


Dr Laura Mickes, kutatási vezető
University of Warwick
Az egyik vizsgálat során a kutatók arra kérték a vizsgált személyeket, hogy olvassák el Facebook oldalaikon megjelenő üzeneteiket, majd olvassanak el egy részt egy könyvből. Kiderült, hogy másfélszer jobban emlékeztek a vizsgálati alanyok a Facebook üzenetek tartalmára, mint az elolvasott könyv tartalmára.

Egy másik vizsgálat során a Facebook üzenetek memorizálási képességét és az arcfelismerési képességet hasonlították össze. Az eredmény még meglepőbb volt: a Facebook üzeneteket közel két és félszer olyan pontosan tudták felidézni a vizsgált személyek, mint a látott arcokat.

A kapott eredmények meglepték a kutatókat. Véleményük szerint az ilyen mértékű memória különbségek hasonló mértékűek, mint egy egészséges ember és egy amnéziában szenvedő ember memóriájának működése közötti különbség.

Hasonló eredményeket kaptak a Twitter üzenetek, illetve az online hírekhez kapcsolódó vélemények, kommentek vizsgálata során.

A további vizsgálatok eredményei rámutattak arra, hogy ennek a jelentős memória különbségnek az oka az, hogy a Facebook üzenetek rövid, "pletyka-szerű", az élő beszédhez jobban hasonlító módon megfogalmazott, általában az ismerősi körünkhöz kapcsolódó információkat tartalmaznak, amik általában könnyebben megjegyezhetők.

A kutatók azt is megfigyelték, hogy azokra az üzenetekre emlékeztek az emberek leginkább, amik közvetlen stílusban, a beszédstílushoz hasonló módon fogalmaztak meg. Ez megszívlelendő üzenet a vállalati marketing kommunikátorok számára: lehetőleg kerülni kell a formális, hivatalos megfogalmazást, lehetőleg a beszélt nyelvhez hasonló stílusban érdemes megfogalmazni a közösségi hálózatokon publikált üzeneteket.

2013-01-18

2012 legfontosabbnak tartott közösségi médiát érintő eseményei

A Social Jumpsart által készített infografika összegyűjtötte 2012 általuk legfontosabbnak tartott közösségi médiát érintő eseményeit. A legtöbb kiemelt esemény a Facebook-kal kapcsolatos, de minden jelentős közösségi médium szerepel, így a Twitter, a YouTube, a Google+, a Pinterest, az Instagram, és a LinkedIn.

Forrás: Mashable




2013-01-10

A magyarok átlag 22%-kal kevesebb időt töltenek a közösségi hálózatokon, mint a nemzetközi átlag

Az Ipsos Zrt. egyik friss sajtóközleménye szerint nemzetközi szinten a közösségi médiát használók napi 3,6 órát „röpdösnek" a cybertérben. Ez ébrenlétük időszakának egynegyedét jelenti. 


Nemzetközi viszonylatban a 35 év alattiak még több időt: 4,2 órát fordítanak közösségi kommunikációra. A 35-49 közötti korosztály napi rutinjának 3,1 óra terjedelemben szerves része az online barátkozás. De még az 50 évnél idősebbek is felcsatlakoznak a világhálóra napi 2,8 óra erejéig.


A magyar közösségi médiahasználók átlagosan napi 2,8 órát fordítanak erre a tevékenységre, tehát pontosan annyi időt, amennyi az 50 évnél idősebbek nemzetközi átlaga. Körülbelül 22 százalékkal kevesebb időt töltenek a magyarok a közösségi hálózaton, mint a nemzetközi átlag.

Nálunk a 35 év alattiak cybertérben való „rajzása" éri csak el a nemzetközi napi átlagidőt. A magyar 50 év felettiek pedig általában 2,3 órát szánnak online kapcsolattartásra.

További információk: "Socialogue: The Most Common Butterfly On Earth Is The Social Butterfly"

2013-01-06

Magyar Facebook statisztikák - 2012

A magyar Facebook felhasználók száma 2011. végén meghaladta a 3,75 millió főt és ezzel a 40. legtöbb Facebook felhasználóval rendelkező ország – a Facebook statisztikákat publikáló cseh Socialbakers.com szerint. 2012 végén megközelítőleg 4,3 millió magyar Facebook felhasználó volt, 2012-ben 0,55 millió fővel bővült a magyar Facebook felhasználók száma.

Magyar vonatkozású Facebook adatok 2012 végéről:
  • a magyar lakosság közel 43%-a, az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok kétharmada regisztrált Facebook felhasználó;
  • a magyar Facebook felhasználók közel 40%-a már mobilkészülékről is használja a Facebook-ot - több mint háromnegyedük Android mobil operációs rendszeren keresztül (75,3%), 19,8%-a az Apple iOS rendszerén keresztül, 4,9% pedig egyéb mobil operációs rendszeren keresztül;
  • a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi - ez az arány 2011-hez képest gyakorlatilag nem változott, stabilizálódni látszik;
  • a magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása és annak változása a 2011 elején mért adatokhoz képest:
    • 14% a 13-17 év közötti korosztályba tartozik - közel 3%-kal kevesebb, mint 2011 végén;
    • 23% a 18-24 év közötti korosztályba tartozik - kb. 1%-kal kevesebb, mint 2011 végén; 
    • 25 % a 25-34 év közötti korosztályba tartozik - megegyezik a 2011 végén mért arányszámmal;
    • 20% a 35-44 év közötti korosztályba tartozik - körülbelül 2%-kal több, mint 2011 végén;
    • 18% a 45 éven felüliek korosztályába tartozik - közel 3%-kal több, mint 2011 végén.
Forrás: SocialTimes.Hu
  • az átlagos CPC érték 0,08 USD, az átlagos CPM érték 0,01 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
  • nemzetközi összehasonlításban, a regisztrált felhasználók száma alapján maradtunk a 40. legnépesebb nemzet – Portugália után, Algériát megelőzve;
  • sajnos a magyar felhasználók családi állapotára vonatkozó kapcsolati adatok, illetve az iskolai végzettségi adatok gyakorlatilag értékelhetetlenek a nagyarányú adathiány miatt (ezt általában az okozza, ha egy adott felhasználó nem ad meg adatokat.).


A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező tíz magyar Facebook oldal 2011 és 2012 végén:

Magasan vezette és továbbra is vezeti a magyar Facebook oldalak rajongói/követői számok szerinti listáját 2011 és 2012 végén az Extreme Silver ékszer nagykereskedés oldala: 907 ezerről közel 960 ezer főre növekedett a követők száma.

Körülbelül félmillió követővel rendelkezett 2011 végén a Túró Rudi oldala, 2012 végére közel 723 ezer fős rajongótáborral rendelkeztek és ezzel megőrizték második helyüket a magyar követői ranglistán.

2012 végén a harmadik legnagyobb követői táborral rendelkező magyar Facebook oldal a Norbi Update oldal lett közel 574 ezer követővel - 2011 végén még nem szerepelt a top 10-es listán.

A 2011 végén még harmadik Mekizni jó! (McDonald's ) oldal 2012 végén közel 531 ezer rajongót mondhatott magáénak, ezzel a negyedik helyet szerezve meg a ranglistán.


Facebook kontra iWiW statisztikák
A Facebook 4,3 milliós magyar tábora még mindig elmard az iWiW médiaajánlatában szereplő 4,7 milliós regisztrált felhasználói számhoz képest, azonban a Facebook magyar regisztrált felhasználóinak a száma 2009. november eleje óta 2012. december végéig – alig több mint három év alatt – körülbelül 430 ezer főről 4,3 millió főre nőtt! És a két közösségi hálózatot összehasonlítva a Facebook magyar felhasználóinak látogatói száma már jó ideje jóval magasabb az iWiW látogatói számánál: míg a Webaudit szerint az iWiW napi egyedi látogatói száma 2013.01.05-én közel 246 ezer volt, addig a Google Ad Planner szerint a magyar Facebook látogatók száma megközelítőleg 2,2 millió volt, azaz majd kilencszer annyi látogató járt 2013 elején a Facebook-on, mint az iWiW-en.
 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.