A kedvezőtlen gazdasági környezet és a reklámpiac csökkenése ellenére 14%-kal nőtt a hazai digitális reklámpiac 2012-ben, és értéke elérte a 35,65 milliárd forintot - adta hírül az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött tagozat, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) szakmai szervezet hazai képviselője.
A hazai piaci folyamatok összhangban vannak az európaiakkal, folyamatos a digitális reklámköltések növekedése. Itthon továbbra is a display szegmens a legnagyobb. 2012-ben az előző évhez képest a hazai és nemzetközi szereplőket egyaránt magába foglaló szegmens 12%-kal növekedett, a teljes költéshez viszonyított részaránya azonban így kis mértékben csökkent.
A teljes digitális költés növekedéséhez legnagyobb mértékben a továbbra is dinamikusan bővülő search szegmens (search és non-display PPC rendszerek) járult hozzá, ami így nem csupán abszolút értékben, de piaci részarányát tekintve is tovább erősödött. 12,43 milliárd forint költés, 27%-os éves növekedés és 35%-os részarány a digitális reklámpiacon belül.
A listing szegmens 4,65 milliárd forint értéken stagnált, azon belül az ár-összehasonlító kivételével a többi alszegmens csökkent. Az email marketingre fordított költések most először csökkentek (7 százalékkal 0,88 milliárd forintra) , ezzel szemben a mobil reklám szegmens töretlen dinamikával növekszik és megközelíti a 0,9 milliárd forint értéket.
Az IAB Hungary megbízásából a PwC Magyarország végezte el idén is a digitális reklámköltések felmérését, a munkában közreműködött a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) Online szekciója.
Forrás: IAB Hungary Adex 2012 (Hungarian) (IABHungary)