Forrás: Pixable |
Az internetre feltöltött képek rendszerezését, szerkesztését támogató alkalmazásokat fejlesztő amerikai Pixable 500 ezer Facebook felhasználó profilkép adatait elemezve az alábbi infografikát jelentette meg a minap.
Köztudott, hogy sokáig a Flickr volt a legkedveltebb képmegosztó szolgáltatás, napjainkban azonban a legtöbb képet már a Facebookra tölti fel több mint félmilliárd aktív felhasználó. Megdöbbentem amikor a Pixable Facebook alkalmazását elindítottam és az alkalmazás kiírta, hogy az összesen 288 ismerősöm több mint 47 ezer képet töltött fel a Facebookra! Ez felhasználóként 163 kép... nem gondoltam volna.
De visszatérve az 500 ezer felhasználó profilkép adatainak elemzéséből készült infografikára:
- a feltöltött képek 10%-a profilkép - ez igen sok fotót jelent, ha figyelembe vesszük, hogy a Facebookra feltöltött képek száma idén nyáron várhatóan eléri a 100 milliárdot;
- egy felhasználó átlag 26 profilképpel rendelkezik;
- a nők általában gyakrabban töltenek fel új profilképet, mint a férfiak: átlag minden második héten - a férfiak csak átlag minden harmadik héten;
- évről évre egyre több profilképet tölt fel az "átlag felhasználó": 2006-2011 között megháromszorozódott az egy felhasználóra jutó profilképek száma;
- a profilképek jelentős figyelmet, visszajelzést kapnak: egy átlagos profilkép 2 hozzászólást és 3 like-ot kap;
Ami szerintem vállalati kommunikációs szempontból fontos és tanulságként levonható a fenti elemzés alapján, hogy a Facebookon egyértelműen nő a profilképek száma és a népszerűsége is jelentős - volt olyan profilkép, amely 157 hosszázólást generált. Ez számomra azt jelenti, hogy a vállalati oldalakon is érdemes a profilképeket viszonylag rendszeresen változtatni.
A Pixable-ről részletesebben pl. a Techline.hu oldalon lehet olvasni.