Érdeklődve olvastam a Mashable kb. egy hete megjelent rövid cikkét, amely az Opinionway és a DDB Paris Facebook felmérése alapján egy érdekes infografikát közölt a Facebookon lévő legsikeresebb vállalatokról és a vállalatokat követőkről („lájkolókról)”. Örömmel láttam, hogy a „The Independent” e témában írt cikke végén publikálta a DDB ez év októberében készített 77 oldalas Facebook felméréséhez vezető linket.
A teljes felmérés rövid összegzése:
- A márkakövetők (brand fans) átlagéletkora 31,4 év
- Nemek aránya: 55% nő, 45% férfi
- 35%-uk legalább 5 alkalommal vásárolt a neten
- A márkakövetők 43%-a naponta több alkalommal is látogatja a Facebookot
- Elsősorban (49%) szórakozás céljából használják a Facebookot, másodsorban kommunikációs eszközként (32%), amellyel az ismerőseikkel tarthatják a kapcsolatot
- A márkakövetők átlag 8,7 márkát követnek
- A követett márkák 55%-a médiával/szórakoztatóiparral; 51%-a valamilyen ügy támogatásával; 46%-a divattal, luxuscikkekkel; 32%-a sporttal; 30% utazással és turizmussal kapcsolatos
- A márkakövetők 47%-a gyakran, 37%-a legalább alkalmanként használója is a követett márkának
- A márkakövetők 75%-a a márka meghívása vagy hirdetése miatt kapcsolódott a céghez, 59%-uk egy barátjuk meghívásának eredményeként
- CRM szempontból a cégek számára rendkívül fontos eszköz lehet a Facebook:
- a márkakövetők 58%-a nagyon fontosnak tartja, hogy a márka valamilyen szempontból különlegesen bánjon a követőivel (pl. promóciók, új termékinformációk, exkluzív információk terén)
- 41%-uk nagyon fontosnak tartja, hogy a márka külön promóciókat nyújtson számukra
- 28%-uk nagyon fontosnak tartja, hogy a márka valamilyen módon kommunikáljon velük
- A követett márkák támogatása igen jelentős mértéket mutat:
- A márkakövetők 27%-a rendszeresen, további 49%-a alkalmanként „lájkolja” a márka által publikált tartalmakat
- A márkakövetők 15%-a rendszeresen, további 37%-a alkalmanként javasolja a márka követését barátja/barátai számára
- A követett márka termékeinek vásárlási szándékát erősítheti a márka és a vásárló közötti Facebook kapcsolat: a márkakövetők 36%-ánál nőtt a követett márka termékével szembeni vásárlási szándék
- Érdemes megszívlelni, hogy a márkakövetők milyen jobbító javaslatokat tettek a felmérés során a követtett márkák számára:
- 83% több exkluzív előnyt kíván
- 39% előzetes információkat szeretne kapni új termékekről/ ajánlatokról
- 37% intenzívebb interakciót akar a márkától
- 33% játékokban, versenyekben szeretne részt venni
- 33% meghívást szeretne kapni a márkához kötődő eseményekre
- 30% az információáramlás intenzitásában kíván változást
- 26% szeretne bekapcsolódni új termékek fejlesztésébe, új ajánlatok kialakításába
- 21% vásárlási lehetőséget szeretne a márka Facebook oldalán keresztül
- 23% gyakrabban, míg 8% ritkábban szeretne információt kapni
- A megkérdezett márkakövetők a 10-es skálán átlag 7,7-es osztályzatot adtak az általuk követett márkáknak, azaz a követett márkák tetszési indexe igen magas (csak 11% adott 1-5 osztályzatot)
- A márkakövetők 36%-a már legalább egy alkalommal megszüntette egy adott márka követését – a lemorzsolódási esély tehát nem elhanyagolható
A kutatási módszerről: online interjú keretében 1642 Facebook márkakövetőt kérdeztek meg 6 vezető Facebook országból (Franciaországból, Olaszországból, az Egyesült Királyságból, az USA-ból, Ausztráliából és a Fülöpszigetekről). Mindannyian az adott ország reprezentatív mintáját képviselő, 18-60 év közötti márkakövetők voltak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése