Érdekes infografika jelent meg nemrég az egyik amerikai digitális ügynökség, a Jess3 oldalán, amely a globális közösségi média piacot jeleníti meg bolygórendszerként, ismertetve az egyes közösségi médiumok regisztrált felhasználói számát, az adott médiumot mobiltelefon keresztül elérők arányát, valamint a globális mobiltelefonpiac regionális megoszlását. Lehet válogatni a különböző infografikák között:
Néhány érdekesség:
- A legtöbb felhasználóval rendelkező médium egyelőre nem a Facebook, hanem a Skype, 663 millió felhasználóval (nem véletlenül vásárolta fel több mint 8 milliárd dollárért a Microsoft);
- A harmadik legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi médium a kínai Qzone, majd félmilliárd felhasználóval - sokan szerintem még nem is hallottunk róla:
- Az itthon alig használt Twitter felhasználóinak a száma globális szinten meghaladta a 200 milliót, azaz csaknem egyharmada a Facebook 629 milliós táborának. A Twitter felhasználóinak 40%-a mobilon éri el a szolgáltatást.
- Az egykor piacvezető Myspace már már csaknem sereghajtóvá csúszott vissza - jelenleg 63 millió felhasználóval rendelkezik.
- A geolokációs szolgáltatások (pl. Foursquare, Gowalla) csak néhány millió felhasználóval rendelkeznek - a sokak által beharangozott "áttörés" ezen a téren még várat magára.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése