Az okostelefon felhasználók elvileg 65%-a nyitott az okostelefonon keresztül kapott reklámokkal szemben, de 83% szerint a legideálisabb gyakoriság a havi csupán legfeljebb két reklám. Ehhez hasonló érdekes okostelefon statisztikákat publikált egy angol médiaügynökség, az Upstream, amely magát a világ vezető mobil marketing ügynökségének tartja: több mint 40 ország több mint 500 millió mobiltelefon előfizetőjét érik el különböző marketing szolgáltatásaikkal. Tehát valószínű, hogy konyítanak a piac működéséhez "egy kicsit".
A lenti felmérés 2010. november 29 - december 1. között készült és 2198 18 éven felüli angol mobiltelefon előfizető válaszait tükrözi (a felmérés reprezentatív minta alapján készült).
A felmérés legfontosabb eredményei
- a válaszadók 65%-a nyitott az okostelefonon keresztül kapott reklámokkal szemben, de 29% kifejezetten nem kedveli azokat - 6% semleges;
- 52% leginkább a saját mobilszolgáltatójának a reklámjait kedveli és csak 8% válaszolta azt, hogy nem bánja, ha harmadik féltől kap reklámot - 40% "nem tudja", azaz nincs markáns véleménye;
- az okostelefonosok 75%-a SMS-ben kívánja leginkább kapni a mobilreklámokat - 15% mobil interneten, 10% mobil alkalmazáson keresztül;
- úgy tűnik, hogy nem szeretjük, ha gyakran bombáznak mobilreklámokkal: a válaszadók 83%-a szerint a legideálisabb gyakoriság a havi legfeljebb két reklám - ez nem túl sok. Csupán a válaszadók 2%-a szerint nem probléma, ha a reklámok száma meghaladja a havi öt reklámot.
- ami engem meglepett: a válaszadók 72%-a szolgáltatót váltana, ha harmadik féltől kapnának mobilreklámokat! (Engem személy szerint nem zavarnak ilyen mértékben a mobilreklámok.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése