Forrás: Office Arrow |
Az amerikai kisvállalatok hisznek a közösségi médiában, de a szűkös anyagi és emberi erőforrások gátat szabnak a hatékony használatának – derül ki két, a kisvállalati marketing kommunikációra szakosodott amerikai cég, az Office Arrow és a Social Strategy1 idén ősszel végzett közös (letölthető) kutatásából.
A megkérdezett amerikai kisvállalatok 88%-a hiszi, hogy a közösségi média hatással van, vagy lesz az üzleti folyamataira, tehát döntő többségük komoly lehetőséget lát e marketing csatornában. A megkérdezettek majd kétharmada (63%) rendelkezik valamilyen közösségi média jelenléttel:
- 61% Facebook
- 48% LinkedIn
- 37% Twitter
- 14% Google+
- 6% Foursquare
A válaszadó kisvállalatok közösségi média használatának fő indokai:
- márka ismertségének növelése (49%)
- lead generálás (33%)
- ügyfélszolgálati tevékenység (32%)
- nincs igazi cél (31%)
- termék/szolgáltatás értékelése (17%)
A megkérdezett kisvállalatok döntő többsége (96%) semmilyen közösségi média menedzsment szoftvert nem használ – ennek oka részben pénzhiány, részben ezen szoftverekkel kapcsolatos információk hiányos ismerete.
Nem jó hír a közösségi média szakemberek számára, hogy még a válságot könnyebben viselő amerikai kisvállalatok nagy része (67%) sem fog többet költeni jövőre a közösségi média kommunikációra, mint idén – gondolom ez az érték itthon még nagyobb. Igaz – forrás- és szakemberhiány ide vagy oda – a válaszadó amerikai kisvállalatok csupán 3%-a fog elfordulni a közösségi médiától.
A felmérést készítő két cég főként a közösségi hálózatokon keresztül történő piacfigyelés, illetve ügyfélszolgálati tevékenységek fontosságára hívja fel a kisvállalatok figyelmét.
(A kép alatti linkre kattintva a kép nagyobb felbontásban is elérhető.)
(A kép alatti linkre kattintva a kép nagyobb felbontásban is elérhető.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése