A Nielsen legfrissebb "Global Trust in Advertising" jelentése szerint - amely 56 ország (köztük Magyarország) 28 ezer internetfelhasználója körében végzett felmérés alapján készült - a közösségi média elmúlt években tapasztalható robbanásszerű fejlődése miatt jelentősen nőtt a "word-of-mouth", azaz a személyes meggyőzés szerepe a fogyasztói vásárlási döntéseket befolyásoló tényezők között.
A 28 ezer válaszadó 92 százaléka bízik a barátok és családtagok ajánlásaiban - ez az arány 18%-kal nőtt 2007 óta! Az online vásárlói termék/szolgáltatás-ismertetések a második leginkább megbízhatóbbnak tartott termék/szolgáltatás/márka információk - a válaszadók 70 százaléka szerint. Ez az érték 15%-kal nőtt az utóbbi négy évben. Megosztott harmadik helyen vannak a megbízhatóság tekintetében az adott termékeket gyártó, szolgáltatásokat nyújtó vállalati honlapok - a válaszadók 58% százaléka teljesen vagy jelentős mértékben megbízik az ezeken a médiumokon megjelenő információkban.
A reklámok ezzel szemben nem szerepelnek valami jól... a legmagasabb bizalmi indexxel a TV-reklámok rendelkeznek (csupán 47%), de az online és mobil eszközökön megjelenő hirdetési formák még gyengébben szerepeltek:
- keresők találati oldalain megjelenő hirdetések: 40%;
- online videó hirdetések: 36%;
- közösségi médiumokon megjelenő hirdetések: 36%;
- online banner hirdetések: 33%;
- mobil eszközökön megjelenő display hirdetések: 33%;
- mobiltelefonokon megjelenő szöveges hirdetések: 29%.
Milyen mértékben bízik meg Ön az alábbi reklám típusokban? (A teljes minta értékelése.) Forrás: Nilesen |
Az európai piac a legszkeptikusabb: minden reklámtípus alacsonyabb bizalmi indexet ért el, mint bármely más régióban.
Milyen mértékben bízik meg Ön az alábbi reklám típusokban? (Az európai válaszadók válaszainak értékelése.) Forrás: Nielsen, Global Trust in Advertising and Brand Messages |
A kutatás 10 oldalas összefoglalója innen ingyenesen letölthető: "Global Trust in Advertising and Brand Messages", Nielsen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése