A UNICEF svédországi részlege 2013. április végén kampányt indított, amelynek üzenete, hogy a Facebook Like önmagában nem ment meg életeket, a pénzbeli adomány a lényeg, ezen keresztül képes kifejteni a világ vezető, gyermekekkel foglalkozó humanitárius szervezete a munkáját.
A "Likes don't save lives. Money does." szlogenű kampányt a svéd Forsman & Bodenfors ügynökség készítette, fő eleme három YouTube videó.
Petra Hallebrant, a svéd UNICEF kommunikációs igazgatója a The Atlantic lapnak adott riportjában jelezte, hogy "szeretjük a Like-okat, és a közösségi média hatékony lehet a részvételhez vezető első lépéshez, de itt nem szabad megállni. A Like-ok nem mentik meg a gyerekek életét. Pénzre van szükségünk, hogy például vakcinát tudjuk venni."
Petra Hallebrant, a svéd UNICEF kommunikációs igazgatója a The Atlantic lapnak adott riportjában jelezte, hogy "szeretjük a Like-okat, és a közösségi média hatékony lehet a részvételhez vezető első lépéshez, de itt nem szabad megállni. A Like-ok nem mentik meg a gyerekek életét. Pénzre van szükségünk, hogy például vakcinát tudjuk venni."
A felvetés egyrészt szerintem jogos: végső soron csak pénzadományokból lehet pl. vakcinákat venni. Azonban a közösségi média célja alapvetően a közösségi kommunikáció biztosítása. Nem a kommunikációs csatorna okolható, ha a Like-ok után megáll a folyamat és nem követi pénzbeli adományozás.
Azonban szerintem sokat segíthetne a UNICEF-hez hasonló jótékony célú szervezeteknek, ha például a Facebook ezen szervezetek számára biztosítana pl. egy "Adomány" gombot is a Like gomb mellett, amellyel a közösség tagjaként néhány kattintással pénzbeli adományt küldhetnénk egy adott szervezet részére. Így a Facebook meglévő kommunikációs funkcióján túl egy igen hasznos adománygyűjtő funkcióval gazdagodhatna!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése