• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-05-04

GlobalWebIndex: marketing és közösségi média vonatkozású statistisztikák

A közösségi média kutatásokra és tanácsadásra specializálódott angol Trendstream GlobalWebIndex néven kutatássorozatot indított 2009-ben, melynek célja, hogy 16 nagy internetpiac működését vizsgálja, különös tekintettel a közösségi média használat trendjeire.

A vásárlás előtt interneten leginkább megkutatott termékcsoportok
A cégek számára fontos információ, hogy mely termékek, termékcsoportok vásárlására vonatkozó döntéshozatal során keresnek rá az adott termékre/termékcsoportra az emberek. Laptop, külföldi utazás (nyaralás), mobiltelefon, lap TV, asztali számítógép, belföldi utazás (nyaralás), utazás és szállás, valamint autó vásárlása előtt a megkérdezettek több mint fele az interneten is utána néz az adott terméknek/termékcsoportnak:

Az internetes kapcsolatoknak jelentős a márka megítélésre gyakorolt hatása
A 2010 januárjában megkérdezett 16 ezer válaszadó közel egynegyede szerint az interneten található kapcsolataik és barátaik ajánlásai pozitívan hatnak egy adott márka megítélése során, sőt két vizsgált országban, Kínában és Dél-Koreában az interneten keresztül történő ajánlások pozitív hatását még fontosabbnak tartották, mint az interneten kívüli személyes ajánlások hatását. A megkérdezettek körülbelül egynegyede tehát kifejezetten nyitott és „vevő” az ilyen jellegű internetes ajánlásokra:

Az internet és a közösségi média szerepe jelentős a márkával kapcsolatos fogyasztói vélemény kialakításában
A vásárlások előtti véleménybefolyásolással kapcsolatban a kutatási alanyoknak választ kellett adniuk, hogy kik azok a személyek, akik szerintük a legmegbízhatóbb véleményt adják számukra egy adott márkával kapcsolatban. 1-től 5-ig kellett a személyeket osztályozni aszerint, hogy mennyire tartják az adott személy véleményét megbízhatónak egy adott márkával kapcsolatos értékítélet kialakítása során. A megkérdezettek természetesen a közeli barátok és családtagok véleményét tartották a legfontosabbnak, de a harmadik legfontosabb véleményforrásnak a kereskedelmi jellegű honlapokon található vásárlói véleményeket nevezték meg és a véleményformálók ötödik legfontosabb csoportjának a közösségi honlapokon lévő kapcsolatokat tartották. A közösségi oldalakon lévő kapcsolatok által adott véleményeket az amerikai megkérdezettek 40%-a legalább 4-5-ös megbízhatósági osztályzattal értékelte, a kínai megkérdezettek pedig 35%-a értékelte ugyanilyen mértékben a közösségi honlapokon lévő kapcsolataik által adott  vélemények megbízhatóságát.

Cselekvésre ösztönző céges tevékenységek az interneten
Arra a kérdésre, hogy egy márka mivel tudja leginkább „aktiválni”, valamilyen a márka által kívánt cselekvésre ösztönözni a megkérdezetteket, a 16-34 év közötti, a külsejükre igencsak odafigyelő, divatbefolyásoló válaszadók a legfontosabb ilyen cselekvésre ösztönző akciók közül kiemelték a valamilyen élő eseményeket (pl. koncerteket), a számukra valamilyen hasznossággal bíró online alkalmazásokat, az új ötleteket és a versenyeket:

Ehhez a cikkhez kapocsolódó másik blog bejegyzésem: 
GlobalWebIndex: az internet- és közösségi média felhasználás globális trendjei

A teljes előadásanyag itt látható:

Reblog this post [with Zemanta]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.