Röviden a Facebook Helyek szolgáltatásról
2010. augusztusában indult el a Facebook Places (magyarul: Facebook Helyek) geolokációs szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a Facebook felhasználók mobiltelefonjukon keresztül megoszthassák földrajzi helyzetüket, kapcsolatba léphessenek a közelben lévő ismerőseikkel és a közelben lévő akciókat, ajánlatokat kereshessenek. A szolgáltatás sajnos Magyarországon jelenleg még nem elérhető (legalábbis Androidos telefonon nem), de a Facebook szerint „hamarosan elérhetővé válik a régióban”.
Csak be kell jelentkezni a szolgáltatásba és a frissítésed megjelenik a Helyek oldalon, az ismerőseid hírfolyamában és az Üzenőfaladon. Megjelölheted a társaságodban lévő ismerősöket, így ők is részesei lesznek a frissítésednek. Böngészheted a közeledben bejelentkezett ismerőseid állapotfrissítéseit. Miután bejelentkeztél, klikkelhetsz a "Most itt"-re, hogy megtudd, ki jelentkezett még be onnan, ahonnan Te. A mobiltelefonodon a Facebook Helyek segítségével speciális ajánlatokat találhatsz: csak keresni kell az ajánlat logót. Spórolj a kedvenc kereskedődnél, éttermednél vagy szórakozóhelyeden (már ha egyáltalán a közelben elérhető ilyen jellegű akció). Jelentkezz be, ha élni akarsz az ajánlatokkal, és szólj az ismerőseidnek is.
A Facebook Helyek hivatalos oldala az alábbiak szerint foglalja össze a szolgáltatás cégeket is érintő részét. A vállalkozások, szervezetek által generált akcióknak négy fajtája van: egyedi, ismerős, hűség és jótékonysági. Az ajánlatokat és adakozásokat egyes cégek, nem pedig a Facebook ajánlja, és csak korlátozott számban állnak rendelkezésre. Ismerős ajánlatokhoz szükség van arra, hogy pár ismerősöd megossza, hogy spórolt. A hűségajánlatokhoz több, egyidejű bejelentkezés szükséges.
A Facebook hivatalos videója a szolgáltatásról:
Az 5 sikeres Facebook Helyek kampány
A Facebook Helyek tavaly augusztusi bevezetése óta hatékony marketing eszközzé vált, amely növelheti egy adott márka ismertségét, rajongótáborát és lehetőséget nyújt, hogy az adott cég a Facebook közösség számára előnyös ajánlatokat, akciókat biztosítson. Az ilyen jellegű akciók azért is rendkívül fontosak, mert szinte minden ilyen jellegű kutatás szerint a márkarajongók leginkább az exkluzív ajánlatoknak örülnek a cégekkel a közösségi médián keresztül történő interakciók során. Egy általam is publikált felmérés szerint például a márkakövetők 77%-a valamit kapni akar az adott márkától (pl. ingyen terméket/szolgáltatást, kuponokat, árengedményeket, akciókat).
A szolgáltatást számos cég már sikeresen alkalmazta és integrálta marketing stratégiájába. A Mashable öt ilyen sikeres akciót emelt ki egyik e heti cikkében.
1. Árengedmény a bejelentkezőknek: Westfield Valley Fair (USA)
Egy kaliforniai bevásárló centrum, a Westfield Valley Fair egy hónapig a bevásárló centrum egy meghatározott boltjára vonatkozó 15%-os árengedményre jogosító kupont adott minden Facebook felhasználónak, aki a Facebook Helyek szolgáltatáson keresztül bejelentkezett az áruházláncuk meglátogatása során. Az akció jelentősen megnövelte a bejelentkezések számát és ezen keresztül a Facebook közösségen belüli márkaismertséget. (Ügynökség: Fan Appz)
2. Eseménymarketing: Electronic Arts UK (Anglia)
A világ egyik legjelentősebb videojáték fejlesztő és kiadó cége, az Electronic Arts angliai részlege az Egyesült Királyság 6 legnagyobb bevásárló centrumában „Play4Xmas” néven karácsonyi rendezvénysorozatot szervezett tavaly novemberben-decemberben, ahol a résztvevők „bejelentkezhettek” a Facebook Helyek szolgáltatáson keresztül a rendezvényre. Az így bejelentkezők között naponta 10 játékszoftvert sorsoltak ki. Több százan csatlakoztak, ami több tízezer márkamegjelenést eredményezett a bejelentkező Facebook felhasználók ismerőseinek oldalain. (Ügynökség: Imperial Leisure Ltd)
3. Szponzorációs esemény kommunikációs támogatása: Onitsuka Tiger (Ausztrália)
2010 novemberében az ASICS egy márkája, az Onitsuka Tiger az ausztrál piacon elsőként alkalmazta a Facebook Helyek szolgáltatását: szponzorként támogatták a 10. Sydney-i Biciklis Filmfesztivált és az eseménysorozat 10 helyszínén lehetőséget adtak arra, hogy a fesztivál látogatói „bejelentkezzenek” a Facebook Helyek szolgáltatáson keresztül. Legalább három helyszínen kellett bejelentkezni és egy kérdésre választ kellett adni a márka Facebook oldalán. A bejelentkezők között kisorsolt napi Onitsuka Tiger díjakon kívül az eseménysorozat végén egy több mint 5 ezer dollár értékű egyedileg festett biviklit lehetett megnyerni. A kampány állítólag 50%-os bejelentkezési arányt eredményezett! (Ügynökség: IdeaWorks)
4. Hallgató-verbuválás: Kentucky Egyetem (USA)
Csupán néhány héttel a Facebook Helyek szolgáltatás tavaly augusztusi bevezetését követően az amerikai Kentucky Egyetem a leendő hallgatók behálózására és megnyerésére fából ember nagyságú Facebook Helyek logókat állított ki az egyetem területének több pontján és arra ösztönözte a hallgatókat, hogy az adott pontokon jelentkezzenek be a szolgáltatáson keresztül. A kampány eredményeként a bejelentkező hallgatók Facebook ismerősei is értesültek az Egyetem akciójáról, ami nagy sikert aratott a célcsoport tagjai között. (Ügynökség: Cornett-IMS)
5. Turisztikai TOP 50 lista összeállítása: VisitBritain (Anglia)
A hivatalos Brit Turisztikai Hatóság, a VisitBritain „LoveUK” című Facebook oldalán elindított egy a Facebook Helyek szolgáltatáson alapuló programot: különböző angliai turisztikai helyszíneken bárki bejelentkezhet és elmondhatja véleményét az adott látványosságról, helyszínről. A bejelentkezések alapján a VisitBritain egy TOP 50-es listát publikált a „LoveUK” Facebook oldalán. Néhány hét alatt több tízezer bejelentkezés történt, ami több mint negyedmillió látogatást generált a TOP 50-es lista oldalán.
Olyan sikeresnek ítélték a programot, hogy azóta még egy hasonló, a Facebook Helyek szolgáltatáson alapuló akciót is elindítottak. A „Team Work”, azaz Csapatmunka nevű akcióban azok vehetnek részt, akik „lájkolják” a „LoveUK” Facebook oldalt és ők vagy csapattársuk/csapattársaik (bármely Facebook ismerősük), akik szintén „lájkolták” az oldalt, legalább két alkalommal bejelentkeznek a fent említett TOP 50-es lista vagy további 250 angliai helyszín valamelyikén. A 2010. december 22-től 2011. február 4-ig tartó nyereményjáték nyereményértéke £3,000, melynek része egyrészt, hogy a nyertes másodmagával egy nyereményutat kap Nagy-Britanniába; másrészt kap egy £1,000 értékű vásárlási utalványt a Selfridges & Co. áruházba; harmadrészt a nyertes segítőtársai nyernek egy-egy iPod nanot.
(Ügynökség: Betapond)
(Ügynökség: Betapond)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése