A magyar Facebook felhasználók száma 2011. január végén meghaladta a 2.661.000 főt – derül ki a Facebook statisztikákat publikáló cseh Candytech által üzemeltetett Socialbakers.com információi szerint.
A Facebook magyar felhasználói számának alakulása az utóbbi fél évben (Forrás: Socialbakers) |
A Facebook több mint 2,66 milliós magyar tábora még mindig jócskán elmard az iwiw publikált felhasználói számához képest, amely – az iwiw szerint – 4,2 millió, azonban a magyar Facebook felhasználók száma 2009. november eleje óta körülbelül 430 ezer főről 2011. január végére 2,66 millió főre nőtt!
Forrás: iwiw adatok / Facebook adatok |
A Facebook-iwiw látogatottsági erőviszonyait a Google hirdetéstervező szolgáltatása, a DoubleClick Ad Planner az alábbiak szerint szemlélteti: a két szolgáltatás napi egyedi látogató számát ábrázoló grafikonokat egymásra csúsztattam (szürke vonal: iwiw; kék vonal: Facebook). Jól látható, hogy a Facebook napi magyar látogatói száma tavaly októberben meghaladta az iwiw napi magyar látogatói számát és a különbség egyelőre dinamikusan nő a Facebook javára. Szembetűnő különbség a DoubleClick Ad Planner oldalán, hogy míg a Facebook-on egy átlagos látogatás során 20 percet, addig az iwiw-en 12 és fél percet töltenek el a látogatók.
A Socialbakers.com további érdekes magyar vonatkozású adatai:
- nemzetközi összehasonlításban a 41. legnépesebb nemzet vagyunk a Facebook-on;
- a magyar lakosság 26,63%-a, az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 43,08%-a Facebook felhasználó;
- az átlagos CPC érték 0,20 USD, az átlagos CPM érték 0,08 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
- a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi;
- a magyar felhasználók 15%-a 13-17 év közötti, 35%-a a 18-24 év közötti, 30 %-a a 25-34 év közötti, 12%-a a 35-44 év közötti, 9%-a pedig a 45 éven felüli korosztályba tartozik, de a legnagyobb dinamikával a 18-24, illetve a 25-34 éves korosztályból kikerülő felhasználók száma nőtt.
A Facebook magyar felhasználóinak kor szerinti megoszlása (Forrás: Socialbakers) |
- A magyar internet felhasználók közül az utolsó három hónapban a lenti csoportosítás szerinti három legfiatalabb korcsoport összevonása után a 13-24 éves korosztály csatlakozott a legnagyobb számban a Facebookhoz:
Az új magyar Facebook felhasználók korcsoportonkénti megoszlása
(Forrás: Socialbakers)
|
A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező magyar oldalak:
- Túró Rudi: 276 690
- Mekizni jó!: 166 470
- Milka csokoládé: 145 488
- Nike Football Hungary: 49 264
- T-Mobile Hungary: 48 264
A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező magyar média oldalak:
- Showder Klub: 257 522
- Rádió 1: 197 860
- MTV Hungary: 91 466
- BRAVO HUNGARY: 28 748
- Cosmopolitan Hungary: 27 762
A Facebook összes felhasználójának száma meghaladta a 618 millió főt. A legtöbb Facebook felhasználó egyesült-államokbeli (148,9 millió fő), a második legnépesebb Facebook csoport az indonéziai felhasználók csoportja (34,5 millió ember), a harmadik legtöbb Facebook felhasználót produkáló ország az Egyesült Királyság (28 millió felhasználó).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése