• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-02-28

Köztes állapot: az ügyfél kapcsolatok átalakulóban – 75 oldalas tanulmány a Razorfish-től


A Razorfish a világ egyik legjelentősebb interaktív marketing és technológiai fejlesztő cége. Olyan partnerekkel büszkélkedhet, mint például az ABC, az Adobe, a Google, a Microsoft, az MSN, az Omniture, a Weather.com, a Webtrends, és olyan vállalatoknak dolgozik, mint például az Adidas, a CNN, a Coca-Cola, a Ford, a Kraft, a Mercedes-AMG, a Microsoft, a Nissan, a Red Bull, a Sony, a Visa.

A Razorfish nemrég publikált egy fogyasztói kutatások alapján készített 75 oldalas jelentést „Liminal: Customer Engagement in Transition” címmel (magyarul : „Köztes állapot: az ügyfél kapcsolatok átalakulóban”). A „customer engagement” viszonylag új marketinges fogalom: először 2006-ban használták és nagy vonalakban az ügyfél-ügyfél és az ügyfél-vállalat közötti kapcsolat- és viszonyrendszerről szól.

Az online vállalati kommunikáció széleskörű elterjedésével és különösen a felhasználók által generált online tartalmak, valamint a közösségi média előtérbe kerülésével változik az ügyfelek egymással és vállalatokkal történő kommunikációja, viszonyrendszere. A Razorfish szerint olyan alapvető változásokon megy keresztül napjainkban a vállalati marketing kommunikáció, mint az 1950-es években, amikor a televíziózás a fejlett országokban elérhető vált a nagyközönség számára. A Razorfish szerint ez a jelenlegi változás olyan gyors és mélyreható lehet, amihez hasonló nem nagyon volt az elmúlt évtizedekben.

Az ügyfelek általában egyáltalán nem akarnak a vállalatokkal kapcsolatban lenni, kivéve, ha a kapcsolat az ő érdekeiknek megfelelő. A legnagyobb kihívás a vállalatok számára, hogy hogyan kommunikáljanak az ügyfeleikkel, hogy értékelhető és tartós kapcsolat alakuljon ki köztük.

A különböző korosztályok kapcsolati filozófiái és fő kommunikációs csatornáik
Forrás
: Liminal: Customer Engagement in Transition

A tanulmány a következő fő fejezeteket tartalmazza:
  • az ügyfél-vállalat kapcsolat- és viszonyrendszer meghatározása,
  • az ügyfélérték és a befolyásolás ereje;
  • az ügyfél-vállalat kapcsolat- és viszonyrendszer, valamint a befolyásolás összekapcsolása a hatékonyabb ügyfélkapcsolati stratégiák  létrehozása érdekében
  • az ügyfél befolyásolás meghatározása és alkalmazása
  • hogyan változik az ügyfél-vállalat kapcsolat- és viszonyrendszere
  • az ügyfelek, valamint az ügyfél-vállalat kapcsolat- és viszonyrendszer megértésének kezdete
  • a privát szféra és az engedélyezés kérdései

A tanulmány PDF formátumban olvasható , de külön honlapon keresztül is elérhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.