A Razorfish a világ egyik legjelentősebb interaktív marketing és technológiai fejlesztő cége. Olyan partnerekkel büszkélkedhet, mint például az ABC, az Adobe, a Google, a Microsoft, az MSN, az Omniture, a Weather.com, a Webtrends, és olyan vállalatoknak dolgozik, mint például az Adidas, a CNN, a Coca-Cola, a Ford, a Kraft, a Mercedes-AMG, a Microsoft, a Nissan, a Red Bull, a Sony, a Visa.
A Razorfish nemrég publikált egy fogyasztói kutatások alapján készített 75 oldalas jelentést „Liminal: Customer Engagement in Transition” címmel (magyarul : „Köztes állapot: az ügyfél kapcsolatok átalakulóban”). A „customer engagement” viszonylag új marketinges fogalom: először 2006-ban használták és nagy vonalakban az ügyfél-ügyfél és az ügyfél-vállalat közötti kapcsolat- és viszonyrendszerről szól.
Az online vállalati kommunikáció széleskörű elterjedésével és különösen a felhasználók által generált online tartalmak, valamint a közösségi média előtérbe kerülésével változik az ügyfelek egymással és vállalatokkal történő kommunikációja, viszonyrendszere. A Razorfish szerint olyan alapvető változásokon megy keresztül napjainkban a vállalati marketing kommunikáció, mint az 1950-es években, amikor a televíziózás a fejlett országokban elérhető vált a nagyközönség számára. A Razorfish szerint ez a jelenlegi változás olyan gyors és mélyreható lehet, amihez hasonló nem nagyon volt az elmúlt évtizedekben.
Az ügyfelek általában egyáltalán nem akarnak a vállalatokkal kapcsolatban lenni, kivéve, ha a kapcsolat az ő érdekeiknek megfelelő. A legnagyobb kihívás a vállalatok számára, hogy hogyan kommunikáljanak az ügyfeleikkel, hogy értékelhető és tartós kapcsolat alakuljon ki köztük.
A különböző korosztályok kapcsolati filozófiái és fő kommunikációs csatornáik Forrás: Liminal: Customer Engagement in Transition |
A tanulmány a következő fő fejezeteket tartalmazza:
- az ügyfél-vállalat kapcsolat- és viszonyrendszer meghatározása,
- az ügyfélérték és a befolyásolás ereje;
- az ügyfél-vállalat kapcsolat- és viszonyrendszer, valamint a befolyásolás összekapcsolása a hatékonyabb ügyfélkapcsolati stratégiák létrehozása érdekében
- az ügyfél befolyásolás meghatározása és alkalmazása
- hogyan változik az ügyfél-vállalat kapcsolat- és viszonyrendszere
- az ügyfelek, valamint az ügyfél-vállalat kapcsolat- és viszonyrendszer megértésének kezdete
- a privát szféra és az engedélyezés kérdései
A tanulmány PDF formátumban olvasható , de külön honlapon keresztül is elérhető.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése