A hagyományos fő felvételi kommunikációs „eszköz” továbbra is az ún. „Collage Fair” (magyarul: főiskolai/egyetemi börze) rendezvénysorozat – a felsőoktatási intézmények 94%-a tart ilyen jellegű rendezvényt, többek között hallgatói toborzás céllal.
A hagyományos eszközök mellett a felvételi során a felvételiztető szakemberek 82%-a a Facebookot, 56%-a a Twittert, szintén 56%-a a YouTube-ot (is) használja. Az intézmények 70%-a szerint a felvételi eljárás során fontos szempont a jelentkező Facebook oldala, annak tartalma, minősége. A felvételiztető szakemberek 62%-a szerint inkább hasznára vált az adott jelentkezőknek a közösségi média megjelenés, viszont 38%-szerint inkább csökkentette a felvételi esélyeiket.
A felvételizők jelentős része, 80%-a ismerősként jelölte meg a felvételiztető személyt ("admissions officers") a Facebookon és a MySpace-en, ami jelentős kommunikáció készséget, nyitottságot jelent az iskolák felé.
A felsőoktatási intézmények az alábbi területeken használják a Facebookot:
- 77% a leendő hallgatóknak szánt üzeneteket közöl;
- 51% a meglévő hallgatók számára közöl információkat;
- 46% a volt hallgatóknak szánt tartalmakat publikál;
- 44% az intézménnyel kapcsolatos sporttevékenységekről tudósít.
Az intézmények 21%-a közösségi média felvételi szabályzatot hoz létre, 13%-a már rendelkezik ilyen szabályzattal – ez is azt bizonyítja, hogy a felsőoktatási intézmények egyre nagyobb részénél már nem egy ad hoc akcióról beszélünk, hanem egy tervezett, tudatos, szabályozott kommunikációs tevékenységről.
Forrás: Schools.com
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése