Az amerikai Jive Software 2011 májusában a szintén amerikai Penn Schoen Berland piackutató cég közreműködésével közvélemény-kutatást végzett annak kiderítésére, hogy az amerikai cégek szerint mennyire fontos a közösségi média szerepe az adott cég üzleti stratégiájában. Kiderült, hogy a 902 válaszadó felsővezető és gyakorlati szakember 78%-a szerint a közösségi média kritikus a cég jövőbeli működésének sikeressége szempontjából.
Forrás: eMarketer |
A kutatás eredményei szerint a válaszadók 36%-a szerint a közösségi média nagyon fontos a jövőbeli működés sikeressége szempontjából – a nagyvállalatok 34%-a, a középvállalatok 51%-a, a kisvállalatok 30%-a tartozott ebbe a körbe. A válaszadók csupán 15%-a szerint van kis vagy semmilyen hatással a közösségi média a vállalat üzleti stratégiájára – a nagyvállalatok 13%-a, a középvállalatok 8%-a, a kisvállalatok 23%-a tartozott ebbe a körbe. A fentiek szerint jól látható, hogy a középvállalatok értékelik leginkább, a kisvállalatok a legkevésbé fontosnak a közösségi médiát az üzleti stratégia sikeressége szempontjából.
Forrás: eMarketer |
A fentieknek megfelelően hasonlóképpen válaszoltak a felsővezető megkérdezettek arra a kérdésre, hogy mennyire prioritás az üzleti stratégiájukban a közösségi média. A középvállalatok felsővezetői értékelik leginkább, a kisvállalatok felsővezetői a legkevésbé fontosnak a közösségi médiát az üzleti stratégia sikeressége szempontjából.
A „Jive Social Business Index Survey” kutatást az amerikai Penn Schoen Berland piackutató cég végezte 2011. május 11-21. között az 1000-nél több alkalmazottat foglalkoztató nagyvállalatok, az 500-999 munkatársat foglalkoztató középvállalatok, valamint a kisvállalatok körében. Összesen 902 válaszadó válaszait dolgozták fel a kutatás kiértékelése során, akik közül 301 felsővezető és 601 gyakorlati szakember volt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése