A Yahoo! több videókhoz köthető reklámfelületet biztosít az általa üzemeltetett oldalakon. Tudni akarta, hogy melyek a legsikeresebb, a leghatásosabb reklámtípusok az internetes videókat megtekintő amerikai felhasználóik körében … elkészült hát egy 6280 mintán végzett felmérés 2011 januárjában, aminek fontosabb eredményeit nemrég publikálta az eMarketer.
Az amerikai online videónézők által megtekintett hirdetéstípusok hatékonysága (recall) Forrás: eMarketer |
Kiderült, hogy meglehetősen nagy különbség van az egyes reklámtípusok hatékonysága között. (Hatékonyság alatt azt értették, hogy mely reklámtípusra emlékeztek leginkább a vizsgálati alanyok.) A leghatékonyabb reklámtípusok az ún. pre-, mid- és post roll in-stream reklámvideók voltak, azaz amik egy adott videó előtt, közben, vagy után játszódnak le – ezeknek a típusú reklámoknak az 53%-át tudták visszaidézni a megkérdezettek. A legkevésbé hatékony reklámtípus az ún. expandable videó banner reklám volt: ezeknek a típusú reklámoknak csupán 6%-át tudták visszaidézni a vizsgált alanyok. Viszonylag jól szerepelt – a második leghatékonyabb reklámtípusként – a legrégebbi, legmegszokottabb hirdetéstípus, a bannerhirdetés (35%). Az önálló videó hirdetések csupán 13%-át tudták visszaidézni a megkérdezettek. A sokakat idegesítő pop-up hirdetések, legyen az nem videó alapú, vagy videó alapú hirdetés, a legkevésbé hatékony reklámtípusok között szerepeltek – nem meglepő módon. Az eMarketer cikke szerint nem meglepő, hogy a legsikeresebb hirdetéstípusok az adott videó előtt, közben, vagy után lejátszódó, ún. pre-, mid- és post roll in-stream reklámvideók voltak, mivel ezek a leginkább alkalmazott videó reklámtípusok az USA-ban és ahhoz, hogy a kívánt videót megtekinthessük "muszáj" megnézni az adott beágyazott videóreklámot is.
Csökkent a videó megosztási kedv
A Yahoo! által készíttetett felmérés szintén érdekes eredménye, hogy 2009 óta csökkent a videókat megosztók aránya: míg 2009-ben a videónézők 34%-a állította, hogy megosztotta a megnézett videót az ismerőseivel, barátaival, addig 2011 elején ez a megosztási arány 26%-ra csökkent.
Este 6-9 között nézzük a legtöbb videófilmet
A tanulmány rámutat arra a jelentős átrendeződésre, ami az USA-ban végbement a videó filmek internetes nézettségének időbeliségében. Míg 2009-ben két csúcsidőszak is volt az online videók nézettségét tekintve, addig 2011 elején már az este 6-9 közötti időszakban néztek legtöbben videót az interneten. Ennek a változásnak a fő oka az utóbbi években egyre sikeresebb internetes videó streaming szolgáltatás (Netflix és Hulu), amit jellemzően az esti órákban használnak az amerikaiak.
Forrás: Yahoo! |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése